Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Egil Russøy

[#70069] Skifte Poul Larsen skorpen/Skorpeidet i Kinn, død 1798.

Recommended Posts

Gjest Egil Russøy

Poul/Paul Larsen hadde fleire barn, men eg har funne ei Elise Poulsdtr på Skorpa som eg ikkje har funne registert på han, verken i databasen over fødde eller i kirkeboka. Ho skal være fødd kring 1760. Når ho blir konfirmert i 1774 heiter ho Liise. Eg reknar med at Poul Larsen må være far hennar også.Ved å følge fødslane til barna til Poul, så er det ved vanleg 'to-årsturnus', ledig plass i 1759.Kan du sjekke skifte etter Poul Larsen i 1798, og sjå om det står noko om Elise/Liise eller liknande variant.mvh Egil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Jeg kan dessverre ikke finne noen henvisning til skifte etter Poul Larsen Skorpen/Skorpeidet i skifteregisteret for Sunnfjord.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Russøy

OK, takk for forsøketmvh Egil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Elsa-Karin Svendsen

Skifte 29 juni 1796 Dorthe Olsdtr Skorpe Eidet: Enkemand Paul Larsen, sønnene Lars, Jens, Frantz og Ole, alle myndige, Lise gift m Lars Johansen Skorpen, Gertrud gift m Morten Christiansen Skorpen, Brithe ugift 22 aar.1801-tellingen viser at på Skorpøen bodde bl.a. Lars 51 aar, Jens 41 aar, Elisa 42 aar og Giertrud 31 aar, alle med ektefeller og barn.Mvh Elsa-Karin Svendsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Russøy

Takk Elsa-Karin, det var snilt. Det er den rette Elise/Lise som er nemnt i skifte her, så då var det treff.mvh Egil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.