Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Jon Torp

[#70123] Vielse i 'Oslo' - 'Vestre Aker' 1730?

Recommended Posts

Gjest Jon Torp

I følge Familysearch blir Matz Jensen og Anne Margrethe Steffensdatter gift i 'Oslo, Oslo, Norway' 12. nov 1730.I følge samme kilde døper de datteren Ragnhild i 'Vestre Aker' den 24. juli 1735.LenkeJeg klarer ikke å finne disse i kirkebøkene. (Veit selvsagt at det er mye tull på Familysearch.)Er det noen som kan hjelpe meg å finne disse personene? Vil gjerne bekrefte / avkrefte om det er disse som dukker opp på Eiker i 1740-årene som Jens Madsen og Magrete Steffensdatter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else B. Rustad

Her er trolovelsen i Aker - venstre side, helt nederst:LenkeMvh Else B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jon Torp

Tusen, tusen takk! Hvor blir det så av disse folkene da tro? Noen som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jon Torp

Tillater meg å løfte denne saken opp igjen. Er det noen som vet noe om disse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jon Torp

Jeg drister meg til å løfte denne nok en gang.1. Er det noen som kan hjelpe meg med en tyding av vielsen i fra 1730.2. Jeg klarer faktisk ikke å finne noen Ragnhild døpt i Aker 24. juli 1735. Hvor er hun tro? Får Mads Jensen og Ane Margrete Steffensen noen barn i Aker / Oslo området i 1730 årene? Noe som vet noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunnar Sigdestad

Hei Jon!Matz Jensøn Tambour af Capitain Hol[..]s Comp., og Anne Margrete Steffensdtr. i berggaarden i grentzen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunnar Sigdestad

Barnedåpen, lenka i (3):24de July. Ragnild, Mads Jensen Aftacket Soldat og Ane Margrete Steffensd. boende i Storgaden d.barn Ane Maria Christiansdaatter, Maren Hendricksd., Morten Hendricks., Hendrick Siverssen, Lars Jansen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jon Torp

Takk, Gunnar!Kan det være kaptein Hoen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else B. Rustad

'Capitain Holstes Comp.'Mvh Else B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jon Torp

Takk, Else!Men fikk tamburen og frue noen barn i Aker / Oslo i 1730 årene?Jeg har en mistanke om at denne Mads Jensen (og kona som da kalles Margrete Steffensdatter) senere ender på Eiker hvor han døper barn i 1737 og noen år framover... Men har noen noen spor i Aker/ Oslo? Takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.