Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kjellaug R. Petit

[#70479] Oppslag Os, Skeie, Kuven

Recommended Posts

Gjest Kjellaug R. Petit

Jeg er interessrt i å vite hvem den Mons Nilsen som døde i 1895 (n° 9): Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Os i Os, Ministerialbok nr. B 1 (1885-1902), Døde og begravede 1896, side 201. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2152&idx_id=2152&uid=ny&idx_side=-185>Lenke Permanent bildelenke: LenkeHan døde på Kuventre, men hadde og bodd på Skeie. I 1900 finner vi enken Anna Johannesdtr f 1860 på Kuventre: LenkeDe har to barn: Brithe 1892: Permanent sidelenke: Lenkeog Annanias i 1894: Permanent sidelenke: LenkeProblemet er at jeg finner ingen Mons Nilsen gm en Anna Johannesdtr f 1860. Derimot finner jeg enken Anna Johannesdtr gm Mons Sjurdsen i 1888: Permanent sidelenke: LenkePresten kan da ikke ha skrevet feil navn på han TRE gangert!!Da Mons Nilsen døde står han f 1859, mens Mons Sjurdsen ble f i 1865.Se og innlegg 132-135 her:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjellaug R. Petit

Den eneste Mons Nilsen jeg finner f i Os eller Samnanger født i 1859 er Mons Nilsen Kvitingen som er å finne i Fana på Natland nedre i 1865:Dåp: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Os, Ministerialbok nr. A 16 (1851-1859), Fødte og døpte 1859, side 330. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1931&idx_id=1931&uid=ny&idx_side=-288>Lenke Permanent bildelenke: LenkeI 1865 på Natland:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Johannessen

Her er vielsen i 1885 Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Os i Os, Klokkerbok nr. A 2 (1880-1896), Ekteviede 1886, side 105. Permanent sidelenke: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Johannessen

Dåpen til Mons Nilsen Skeie i 1859 (nr 78) Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Os, Ministerialbok nr. A 16 (1851-1859), Fødte og døpte 1859, side 332. Permanent sidelenke: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjellaug R. Petit

Takk skal du ha Lars, jeg hadde nok oversett den dåpen i 1859!Ja, da var det ikke 'min' Anna heller, men et sammentreff med alder og farsnavn, far til denne Anna Johannesdtr var Johannes Olsen Ulven.Far til min Anna var Johannes Andersson Gjerde 1838-1921. Kanskje jeg skulle undersøke om det står noe i hans dødsmelding.Skjønner ikke hvor det er blitt av 'mine folk'. Det siste jeg vet om dem er at de får en sønn i 1888: Dåp: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Samnanger, Ministerialbok nr. A 1 (1885-1901), Fødte og døpte 1888, side 20. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1932&idx_id=1932&uid=ny&idx_side=-21>Lenke Permanent bildelenke:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Johan Arthur Hansen

Her er vel den rette Mons Nilson ved konf. i 1874. Han er bosatt på Skeie. Permanent sidelenke: Lenke Mvh. Johan Arthur Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjellaug R. Petit

Ja, det var ikke min person. Har funnet dem på VOSS!! LenkeDet ser ut for at de har flyttet litt omkring!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.