Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Gro Hjelle

[#70679] Peder Reielsen fra Sandal i Sogn &Fjordane. Hvor det det av han?

Recommended Posts

Gjest Gro Hjelle

Har nå i mange år lett etter bestefaren til min mann som reiste til Tacoma,Washington USA i 1920. Han dro uten kone og to barn, og kom aldri tilbake.Han var født 5.nov. 1885. Jeg har funnet noen spor etter han som; utreise via Bergen og Liverpool 17.mars 1920.,innreise Halifax Nova Scotia,St.John New Brunswick,Canada.Det er registrert en Peder Sandal, med riktig f.dato/år, i 1918 med 'draft card ' Da bor han 116 Washington Street i Seattle.Arbeidløs. I 1920 tellingen bor han i Tacoma Ward,Pierce ,Washington,registrert som ugift og leieboer. På 'Ancestry.com' har jeg funnet en mulig match hvor han dukker opp på 'Dragseth family tree'.Er det noen som kan hjelpe meg med å kome videre her? Hva slags jobb hadde han i 1920 tellinga f.eks. Ble det registrert? Hvordan kommer jeg i det hele tatt videre innenfor amerikanske registere? Er det mulig å komme seg inn på f.eks. 'Dragseth family tree' Noen som kjenner til det?Vh Gro Hjelle,Fredrikstad

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Simon Ellefsen

Fra ancestry.comBorder Crossings: From Canada to U.S., 1895-1956 about Peter Sandal===========================================Name: Peter SandalAge: 25Arrival Date: Oct 1911Occupation: loggerNationality/Country: NorwayRace or People: ScandinavianLast permanent residence: BC (British Columbia), Jordan RiverThe name .. nearest friend...: friend Nils/Nels Hanson, Jordan River, 36/B6Final destination: Wash(ington), Tacoma Census 1920======================Name: Peter SandahlHome in 1920: Tacoma Ward 3, Pierce, WashingtonAge: 34 yearsBirthplace: NorwayRelation to Head of House: RoomerFather's Birth Place: NorwayMother's Birth Place: NorwayMarital Status: SingleRace: WhiteSex: MaleYear of Immigration: 1908Able to read: YesAble to Write: YesOccupation: Marble Worker? at Marble Works?. Wage worker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Simon Ellefsen

Dragseth Family Tree er vel tilgengelig for alle vil jeg tro klik her: Lenke Port of: Ketchikan, AlaskaCensus 1910=================Name: Peter SandahlAge in 1910: 24Birthplace: NorwayRelation to Head of House: BoarderFather's Birth Place: NorwayMother's Birth Place: NorwayHome in 1910: Tacoma Ward 6, Pierce, WashingtonMarital Status: MarriedRace: WhiteGender: MaleYear of Immigration: 1910Occupation: Repair (man) at a Car shop. Alaska Alien Arrivals, 1906-1949 about Pete Sandal================================Name: Sandal, PeteAge: 36Sex: MCitizen of: NorwaySteamer: Princess RoyalLine: CPRDate: August 8, 1921

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gro Hjelle

Tusen takk for hjelpa.Kan dette bety at han ankom Halifax,Canada,reiste inn i USA der, dro til Washington,hvor han leide seg rom, før han reiste til BC. i Canada og kom tilbake til USA i 1911? Han registrerte seg som 'ugift' i 1920,selv om hans kone og barn fremdeles levde i Norge. Men at han dro til Alaska i 1921, gir meg en ny tråd å følge.For ikke å snakke om at han nå er 'ugift', og kan vel dermed ha giftet seg igjen? VH Gro Hjelle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.