Gå til innhold
Arkivverket

[#70692] Sommerdugnad: Singer/Songwriter Joni Mitchell; hennes norske besteforeldre?

Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Grete Singstad Paulsen

Skal være Engesætter - noe som passer bra med Ingesæter, som er oppgitt som fødested ved hennes dødsfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Transkribert tekst fra FS:Name: Alma Anderson Age: 3 Estimated birth year: 1902 Gender: Female Race or color (on document): W Birthplace: South Dakota Marital status: Residence: South Dakota, United States Years in this state: Arrival Year in South Dakota: Years in United States: Arrival Year in United States: Father's birthplace: Minnesota Mother's birthplace: Norway Film number: 2139870 Digital GS number: 4245062 Image number: 3261 Sheet number: 367 Collection: South Dakota State Census, 1905Name: Hilda Anderson Age: 1 Estimated birth year: 1904 Gender: Female Race or color (on document): W Birthplace: South Dakota Marital status: Residence: South Dakota, United States Years in this state: Arrival Year in South Dakota: Years in United States: Arrival Year in United States: Father's birthplace: Minnesota Mother's birthplace: Norway Film number: 2281055 Digital GS number: 4245073 Image number: 1334 Sheet number: 368 Collection: South Dakota State Census, 1905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg finner ikke ut av hvor dette stedet; Oksningen, Bindal, er i FT 1801. Det må jeg ha hjelp til.A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant navnet Busch i Brønnøy: Lenke Det var det navnet som var nevnt sammen med Oksningen, Bindal i innlegg 130, men vet ikke om dette er rett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Takk skal du ha, Grete. I de skannede KB er det et sogn Bindal under Brønnøy, men det finnes ikke i FT 1801. Finner heller ikke Peder Manesse i KB for 1802. Finner heller ingen gårder som Oxningen eller Quille i FT 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om denne har vært lagt inn før, men her er Paul Jørgensen og Martha Johansdatter i 1801-tellingen - også det i Brønnøy:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

OK, da var det feil dette med Oxningen. Riktig gård er altså Gryttem i Vik, Brønnøy. Takk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Pettersen

Quille er nok Kvitle i Sømna.Else Johanna Andreasdtr.kom derfra. Peder Manasse Paulsen var fra Grøtheim, Sømna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Pettersen

Peder Manasses mor het Martha Marie Johansdtr. f. 1769 dtr. av Johan(nes) Jonsen og Anne Hansdtr. Busch fra Øksningen i Bindal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

165 - Da har familien flyttet fra Brønnøy til Sømna en gang etter 1801, side Peder Manasse blir født der i 1802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gryttem i 1801-tellingen er vel det samme som Grøtheim, og Sømna lå vel under Brønnøy i tellingen - så da flyttet ikke familien. Men jeg kan ikke finne dåpen til Peder Manasse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ja, nå skulle vi bare ha fått på plass den siste dokumentasjoene som viser at Ingeborg Andersen f på Farestveit i 1882 er identisk med Emma Anderson gm Henry Anderson, og Jonis bestemor.Vi skulle absolutt hatt vielsen eller flyttingen, håper at Margaret kommer opp med noe glupt i kveld.I morgen tidlig drar jeg til Etne og kommer hjem sent søndag kveld. Dersom dokumentasjonen foreligger i løpet av helgen, så tar vi BT før jeg og L går på ferie neste helg, men for all del, vi må vente til vi har sikker dokumentasjon.Legger nå inn 1905 reg på Emma, Alma og Hilda;

bilete7252.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.