Gå til innhold
Arkivverket

[#70804] Aasland/Bore slekt o.1900 ?


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

Jeg søker informasjoner om Olga Aasland, født 15 sep 1901, sted ukjent og hendes ektemann Peder Bore, ukjent årstall og sted.De er viet mellom 1919 og 1927 men sted er ukjent. I 1927 bor de på Bømlo og får der en sønn, Torbjørn Magnus Bore, men eg har samme problem med han som med min svigermor som er født samme sted i 1926: Det må mangle noen bøker!! Antakelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Det må være i B III for jeg finner dem ikke i I, II og IV. Vika er jo på SDøra Bømlo og (det er B III)Det er flere Bore i telefonkatalogen. Minnes å huske at Bore var sjef på E-verket på Bømlo. LenkeKlikk to ganger så får du bildet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det står om denne familien under Skipavik i Bømlo III, side 90. Denne Torbjørn f.1927 skal være født i Fana. Kommer tilbake med flere opplysninger. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Torbjørn lever enda, ja ;-) Så noe vet jeg jo. Det var hans datter som sa at han var født på Bømlo, men det er kanskje feil. Hun har vel tenkt det, siden de var bosatt der og siden moren døde der.Jeg fikk også vite at hans foreldre var fra Stavanger, men jeg tok det ikke så bokstaveligt, men tenkte at de sikkert var fra Bore/Aasland. Men kanskje jeg likevel skal se i kirkebøkene fra Stavanger.Veldig bra! Jeg hadde tenkt litt på bygdebøkene, så det var bra at du sjekket dem, Johan. Setter pris på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Ask

Se nr. 0 mellom 12 og 13:Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Bømlo i Finnås, Klokkerbok nr. C 4 (1917-1931), Fødte og døpte 1929, side 46. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1782&idx_id=1782&uid=ny&idx_side=-49>Lenke Permanent bildelenke: LenkeSe nr. 1:Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Bømlo i Finnås, Klokkerbok nr. C 4 (1917-1931), Fødte og døpte 1929, side 46. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeSe nr 8:Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Bømlo i Finnås, Klokkerbok nr. C 4 (1917-1931), Fødte og døpte 1929, side 46. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Ask

Ser ut til at lenkene til kirkebøkene ble helt feil. Prøver en gang til:Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Bømlo i Finnås, Klokkerbok nr. C 4 (1917-1931), Fødte og døpte 1929, side 46. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1782&idx_id=1782&uid=ny&idx_side=-49>Lenke Permanent bildelenke: LenkeKildeinformasjon: Rogaland fylke, Madla i Håland, Ministerialbok nr. A 13 (1901-1923), Fødte og døpte 1901, side 4. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeKildeinformasjon: Rogaland fylke, Madla i Håland, Ministerialbok nr. A 13 (1901-1923), Fødte og døpte 1901, side 5. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Tusen, tusen takk, Øystein!Du har spart meg for mye arbeid nå. Var igang med å gå gjennom vielser i Stavanger og der er en del.Vennlig hilsen Litta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Ask

Tar med et par lenker til:Nr. 13:Kildeinformasjon: Rogaland fylke, Sola, Madla i Håland, Ministerialbok nr. A 7.2 (1854-1870), Ekteviede 1867, side 211. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1618&idx_id=1618&uid=ny&idx_side=-31>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Nr. 90:Kildeinformasjon: Rogaland fylke, Håland, Ministerialbok nr. A 8 (1871-1882), Fødte og døpte 1873, side 21. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.