Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Egil Russøy

[#71133] Manglande kirkebøker i Kinn ca. 1885 - 1900

Recommended Posts

Gjest Egil Russøy

Manglar det kirkebøker i Kinn for denne perioden, evt. er det kirkebøker som ikkje er blitt skanna. Kva kirkebøker gjeld dette evt.Eg har f.eks. forsøkt å finne dåpen til Dorthea Severine Didriksdtr Fester. I følge konf. reg. i kirkebok 1906, skal ho være døypt 14. aug. 1892. (nr. 13) Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=17158&idx_id=17158&uid=ny&idx_side=-44>Lenke Permanent bildelenke:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Klokkerbøkene for Kinn gikk tapt i 1939, prestens kirkebøker er derimot i god behold. De var ikke kommet inn til Statsarkivet under siste mikrofikmrunde, men er her nå.Den aktuelle siden fra 1892 er her:

bilete7323.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Russøy

Det var godt at dei hadde dobbel bokføring då.Takk for bilde. Det var avklarande.Når/korleis vil desse bøkene bli tilgjengelege for oss. Vil dei f.eks. skanna og lagt ut på digitalarkivet?mvh Egil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Jeg regner med at de blir skannet og lagt ut på nett i løpet av høsten 2009.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Russøy

Flottings.mvh Egil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Harald L. Bakke

Er det noko framdrift i dette spørsmålet ?Eg kan ikkje finne den utlagd enno.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.