Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Karl H. Meyer

[#71309] Klaus Olsen Lihaug

Recommended Posts

Gjest Karl H. Meyer

Klaus Olsen Lihaug, f.03.03.1835 i Gulen, S og Fj. Han flytte til Langnes i Nordland. Det er alt jeg har av opplynsinger om Klaus. Etter gravminner ser jeg at det er en rekke Lihaug folk som er gravlagt på Duken, Bø Kan det være Klaus sin slekt?Karl

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

Kan dette være Klaus i 1865? Altså ikke flytta enda? Mange plasser som heter Langnes i Nordland. Veit du mer nøyaktig hvor i fylket?Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne J. Engmo

Vet du om Klaus hadde familie med når han flyttet nordover ? Finner denne familien folketellinga 1900,kan jo være en sønn av Klaus:Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

Otto er sønn av Lasse Rasmussen Lihaug, f 1862

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne J. Engmo

Ja,fant ham akkurat i kirkeboka for Gulen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Karl H. Meyer

Har ikke mer opplysninger enn det som jeg har skreve i etterlysningen om Klaus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Pål W. Martinussen

Alle Lihaug i Bø i Vesterålen er etterkommere av Otto Lassesen Lihaug (se 4). Fant ingen Klaus Olsen Lihaug i peronregistre til Øksnesbøkene som omhandler Øksnes og tidl. Langnes kommune.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Karl H. Meyer

Denne Lasse Rasmussen Lihaug, far til Otto, står det noe om hvor Lasse er født og når

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Pål W. Martinussen

Vet ikke når Lasse var født, men Otto var f. 1862 i Eivindvik, Gulen. I tillegg var en Elling Lassesen Lihaug (bror?) også innom Bø i V. Han er oppført som f. 1858 da han fikk et barn i 1885 som senere døde vel 1 år gammel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Svehn Ruskelöv

Hei!Lasse R. blev födt 4/1-1827 nr.2 i kirkebok/Gulen, foreldre Rasmus Lasses. og Eli Knuddtr. Lihaug : LenkeSvehn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Karl H. Meyer

Finnesdet noen bygdebøker fra Bø i Vesterålen, hvor jeg kan finne Lihaugfolket, disse er nær slekt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Pål W. Martinussen

Bø har en eldre bygdebok i 3 bind fra 1950-60 årene og en nyere Slektshistorie fra 1998 i 3 bind, ISBN 82-994590-0-1. Se også: http://www.lihaug.com/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Karl H. Meyer

Mange takk for hjelpem

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.