Gå til innhold
Arkivverket

[#71345] Fredrik Gerner bosatt i Moss


Gjest Torbjørn Klevjer
 Del

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Klevjer

Anne Lene Hagen takker igjen. Gerner må ha hvert litt av en mann. Så mange fine ord. Bygningen Gerner har jeg fått med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Gravstenen til Henrich Gerner. Den står ikke på Moss Kirkegård som de andre. Henrich Gerner og hustruen Hanna er en av få graver utenfor Moss Kirke (i sentrum av Moss). Deres grav ligger på gressplenen ved den ene kortveggen til kirken. Det er en gangvei i mellom så kommer plenen hvor det er 7 graver, og disse to er da to av dem. Ved den ene langveggen ligger ytterligere ca 20 graver. Så det er ikke mange ved selve kirken.Gravstenene til Henrich og Hanna Gerner er like, de står ved siden hverandre og er ca 2 meter høye. Teksten er preget av tidens tann, svake, men fullt lesbare ja. Selv om teksten nok kommer frem. Teksten på gravstenene er idenstisk med det jeg skrev i innlegg 25. Du vil se på bildet at stenen til Henrich Gerner er tettskrevet.Henrich Gerner:

bilete7410.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Jeg vet jo ikke om du har bestillt deg noe Mosselitteratur eller skal gjøre det.Vil nevne at Moss Bys historie bind 2 har bilde av disse Gerner som har fremkommet her.Det finnes bilde av Henrik, Hanna, Jens Ludvig , Fredrikke, og Fredrik Gerner.Er du interessert så kan jeg scanne dem og sende deg. Men, kan kanskje ta det på mail da, så det ikke blir så mye bilder i debatten ? Send meg i såfall gjerne en mail, adressen finner du i innlegg 8Hilsen Anne lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Jan Erling Haugland

Jeg har fulgt med denne debatten litt, og ser at du Anne Lene er inne som Mosse jente. Kan du eller noen andre fortelle meg hvem Friede Anette Carstensen f 19 Apr 1951, og gift med Konsul Johan Fredrik Gerner (1849-1893) var datter av? Jeg har en mistanke om at hun var fra den danske Carstensen fam? Vet noen om hun i dagligtale ble kalt Nenne el Nenna ? Jeg har ett foto som jeg fikk fra en engelsk del av min fam. og der finnes en Nenne Gerner med. Dette er ett fam foto av Carstensen familien i anledning Emilie Marcussen, f Carstensen sin 90 års dag, foto tatt i 1904. Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Jeg forsøker et spørsmål om Jens Ludvig Gerner, ob.ltn. født 4.4.1872 og gift 28.4.1906 med Elna Sem f. 5.7.1883. Hvem var oberstløytnantens foreldre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Klevjer

(34) Jens Ludvig Gerners foreldre er Carl Ewald Gerner ft. 30.Aug 1847 i Moss død 1890 Moss. Gift med Anna Hedvig Sundt ft. 22 April 1853 Moss Foreldre til Anna: Skipsreder Michal Andreas Sundt og Anna Dorthea Peterson. Jens og Anne fikk 6 barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.