Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Inger-Marie Næsset

[#71550] Tyding av navn på foreldre til August Martinius Abrahamsen

Recommended Posts

Guest Inger-Marie Næsset

Kan noen hjelpe meg å tyde på hva foreldrene til August Martinius Abrahamsen heter. Han står som nr. 20. jeg lurer også på hva det står som årstall bak navnene. LenkeDersom noen kan hjelpe meg så blir jeg kjempeglad.Mvh. Inger-Marie

Guest Torodd Kinn

Eg får det tilMatros Amandius Abrahamsen f. 18...og HustruMargrethe Nilsdatter f. 1844ægteviede 1858Staden er truleg Bjørnsborgbakken.

Guest Gunn Huglen

Helt enig i tydingen her. Dere kom meg i forkjøpet:-) Tror det står hjemmedøpt av sognepresten?Tenkte jeg skulle lete etter familien i 1865.Mvh. Gunn

Guest Torodd Kinn

Staden etter faren sitt namn byrjar òg på Bjørn-, men ser ut til å ende på -foss eller liknande?Og så det at Margrete skal ha vorte gift i ein alder av 14??

Guest Bjørg Hukkelberg

Tror det står Bjørnsli f. 1835?

Guest Gunn Huglen

Tja, jeg lurer på om dette er familien i 1900-tellingen, matrosen er i så fall svensk?LenkeMvh. Gunn

Guest Kirsti Rye

Årstallet i kirkeboka for vigselen er feil, de giftet seg i 1869. Kildeinformasjon: Telemark fylke, Kragerø, Ministerialbok nr. 9 (1861-1886), Ekteviede 1869, side 31. Permanent sidelenke: Lenkemvh Kirsti

Guest Gunn Huglen

Flott Torodd, da var det ikke rart at jeg ikke kunne finne ekteparet i 1865. Ekteskap i 1869: Ungkarl Amandius Abrahamsen var svensk som nevnt i 1900, født i Morlanda synes jeg det står. april 1845 og pigen Margrethe Nilsdatter 18 jan 1849, Sannidal?Farsnavn : Abraham Jacobsen og Nils Haralden. Så faktisk på samme Margrethe Nilsdatter i 1865-tellingen som damen Torodd har funnet her , innlegg 10.Det passer bedre aldersmessig enn i den andre kirkeboken med dåpen til sønnen:-)Mvh. Gunn

Guest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk for hjelpen til dere alle.Jeg tok en tidlig kveld igår. Dessto hyggeligere var det å stå opp i dag og se alle de nye opplysningene jeg har fått om slekten.Mvh. Inger-Marie

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.