Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Jorunn Stenberg

[#71867] Gunner Andersen i Ottestad. Hvor kom han fra?

Recommended Posts

Guest Jorunn Stenberg

Om moren til Hans, Oline, står det også ulikt: Skattum-eie i Mini (her bor hennes foreldre) og Hjellumseie i klokkerboka. I FT 1865, Vang, er Oline Halvorsdatter på gården Strandstuen (som losjerende). Er det mulig at det står 'militsens tjeneste'? - hva tror du, Berit? Så forøvrig på dåpen til den første sønnen, Johan Gunnersen nr 226 her: Lenke. Her mener jeg det står 'rid. Jæger' om Gunner.

Guest Berit Knudsen

Jeg regner med at det står ridende jæger. Det er iallfall en velkjent tittel.

Guest Jorunn Stenberg

Tusen takk for god hjelp i denne saken. Nå vet jeg en god del mer om Gunner Andersen som er en av mine 2.tipp. Jeg summerer: Gunner Andersen er født i Stange i 1833 (ikke 1831, da denne andre Gunner Andersen gifter seg i 1858). Mor er pige Helene Hendrichsdr og far ungkar Anders Gulbrandsen, og han er utpekt (?) til jægerqvarte ved dåpen. Han får etter hvert 5 uekte barn med 3 forskjellige kvinner, mellom 1856 og 1865, og i alle fall i en del av denne perioden er han Jæger/ridende jæger. Han er ikke registrert i FT 1865 eller 1900.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.