Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#72055] Siri (eller Sigri) Gundersdatter gift 17 okt 1781 i Aarnes

Recommended Posts

Gjest Grete Botten

Siri (eller Sigri) Gundersdatter ble gift med Morten Olsen Busk 16. okt 1781 i Aasnes. Hun bodde da på Lundeby. Lenke.Hun var hans 2. kone og døde før 1801 for han står da registrert som enkemann (for annen gang). I følge bygdeboka for Aasnes (under garden Busk) døde hun i 1800. De siste barn jeg finner er tvillingene Ole og Anne, døpt 2. febr 1799. Antagelig døde de helt små for de står ikke i FT 1801.Jeg prøver å finne ut hvor Siri (eller Sigri) kom fra og når hun døde. Jeg har ikke greid å finne hennes fødsel og død ved å lete i kirkebøkene eller i bygdebøker for området. Kan noen hjelpe meg?

Gjest Hilde Rossing

Ikke hva du spurte om,men i min forgjeves leting etter dødsdato Si(gr)i, fant jeg tvillingenes dødsinnførsel. Ole h.side Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Hof, Ministerialbok nr. 4 (1790-1815), Kronologisk liste 1799, side 162-163. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9160&idx_id=9160&uid=ny&idx_side=-83>Lenke ogAnne h.side Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Hof, Ministerialbok nr. 4 (1790-1815), Kronologisk liste 1800, side 178-179. Permanent sidelenke:

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.