Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#72072] Søk på Jens Bastiansen i 'søk i alle basar' ga to svar.

Recommended Posts

Gjest Jörgen Ingman

Till 18:Jag hade en gång ett namn som var feltranskriberat i FT1801 så jag skrev till Riks- eller Statsarkivet och bad att få se originalet och jag anade rätt: de hade skrivit Tore istället för Goro, så om du vill ha bevis kan du ju skriva till dem. Det kan ju förstås vara så att den som skrev originalet också skrivit fel, men det kan vara värt ett försök. Mvh, Jörgen

Gjest Inger Elise Bøe

Til 24:Mulig jeg har feil par, er åpen for alt for å komme videre, min Ingebrigt Larsen Tvedt, Askøy har jeg ikke fødselsår på, men kona Marte Gurine Jensdtr. Tvedt skal være født 1856 og døpt 3. januar 1857.Takker for all interesse:-) men nå er det på tide å gi seg for i kveld.mvh Inger

Gjest Astrid Ryen

Jeg går ut fra at din oldefar er den Eilert Olai I. som ble gift 16/3-1895 i Fana med Anna Klausdatter. Født på Tvedt i Askøen, far Ingebrigt Larsen?Jeg har lagt lenke til Eilert Olais dåp i innlegg 23. Foreldrene er Gårdmann Ingebrigt Larsen født 1830 og hustru Martha Jensdatter født 1831. Gård: Thveit.Vielsen mellom foreldrene finner du i lenken i innlegg 24. Der står det samme som står i kirkebok for Askøy unntatt fedrenes navn.Her er lenke til kirkeboka:Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Askøy i Askøy, Klokkerbok nr. A 4 (1852-1864), Ekteviede 1858, side 134. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8608&idx_id=8608&uid=ny&idx_side=-135>Lenke Permanent bildelenke: LenkeIngebrigt Larsens far er Lars Nilsen Tvedt og Martha Jensdatters far Jens Andersen Tvedtevaag.De er her i 1865:LenkeOg her i 1875:

Gjest Inger Elise Bøe

Kjære Astrid Ryen, tusen takk! Nå fikk du meg tilbake i riktig spor. Et eller annet sted på veien har jeg oversett at Marte Gurine og Marte Karine var ulike navn. Det er utrolig hvor mange Larser, Marta'er og Olaier det fins i verden, og når man er amatør i tillegg er det lett å trø feil. Men da er det godt å ha gode, flinke, vennlige og, ikke minst, tålmodige hjelpere blant Digitalarkivets brukere!Det stemmer at Eilert Olai, min oldefar, var gift med Anna Klausdatter, men det er en helt annen og mer omfattende (Munthe-)historie:-)mvh Inger Elise Bøe

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.