Gå til innhold
Arkivverket

[#72082] Nils Eliasson f. 1729 og Marit Olsdotter f. 1732 Transtrand, Sverige


Gjest Tine Wolen Fagerlund
 Del

Recommended Posts

Gjest Tine Wolen Fagerlund

Hei.Jeg står fast på disse to personene: Nils Eliasson f. 1729 (Transtrand) d. 1791 (Transtrand)Gift med: Marit Olsdotter f. 1732 d. 09.10.1809 (Kyrkbyn,Transtrand) Er det noen som kan hjelpe meg med disse to? :)Tine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Tine. Hva søker du og hva har du allerede om disse. Søker du deres barn eller foreldre ?Slo opp i dødboken når Marit Olsdotter døde, det var en meget fyldig dødbok hva informasjon gjelder, og gir deg sikkert svar på i allefall noe av det du lurer på:Døde i Transtrand F:1: Enkan Marit Olsdotter från Transtrand f 1732. Foreldre: Olof Larsson och moder Kjerstin Jonsdotter. Marit gift 1751 med Nils Eliasson från Transtrand. 6 barn 3 sønner og 3 døtre, hvorav 1 dotter er død. Marit død av rødsott 9/10-1809 77 år gammel, gravlagt den 15.Forresten i Transtrand 1809 var det 60 dødsfall, 45 av dem med dødsårsak Rødsott/Rødfeber. Av de 15 som ikke hadde den dødsårsaken hadde 8-10 stk dødsårsak ukjent, så noen av de kan også ha hatt Rødsott da. Ganske mange på et år det.Hilsen Anne Lene Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tine Wolen Fagerlund

Hei:)Var litt uklar på hva jeg søkte. Er leddene bakover fra disse to jeg søker, da jeg har funnet sønnen deres som jeg stammer fra - Olof Olsson f. 1814 i Transtrand, Värmland d. 5/5-1904 på Femundsundet.Tine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei igjen.Du fikk jo i allefall foreldrene til Marit der.Da ser det ut som det kan bli vanskelig. Fødelsesboken starter i 1775 ser jeg. Husfohrørene går først fra 1670-1679 så er det et opphold og de begynner igjen i 1753. Dette er jo flere år etter det du søker.Kanskje noen her har noen bedre ideer ?Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Olle Tranberg

Hei TineJeg nedstammer fra broren till Nils, Anders Eliasson (1717-1787). Hvordan stammer du fra Nils?Nils foreldre: Elias Nilsson, född 1678 i Grambo, Trysil, död 1742 i Tärna (Västml).Dödbok 1742: 'Elias Nilsson i Transtrand, en öferlöpare ifrån Norja för begånget dråp, blev gift till församlingen, död på landet 60 år'Gift 1714 med: Elin Andersdotter, född 1689-02-08 i Transtrand, död 1783-05-22 i Transtrand.Kerstins foreldre: Olof Larsson, född 1709 i Transtrand, död 1759-01-09 i Transtrand.Gift 1731 med Kerstin Jonsdotter, född 1689 i Transtrand, död 1767-04-05 i Transtrand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tine Wolen Fagerlund

Hei:)Nils er min oldefars tippoldefar (mormors side).Har funnet ut dette:Far til Elias Nilsson: Nils Olsson Gram f. ca 1640 i Finland d. ca. 1715 Grambo, Østby, TrysilFar til Elin Andersdotter: Anders Olsson Höök, f. ca 1640 Höknes, Transtrand, Sverige d. 22.06.1710 Transtrand by, Transtrand, SverigeMor til Elin Andersdotter: Karin Persdotter f. ca 1640 Viken, Sverige d. 24.06.1698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.