Gå til innhold
Arkivverket

[#72285] Noen som ønsker oppslag i De norske jernbaner og deres personale?

Gjest Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

• 2 uker senere...
Gjest Rune Thorstensen

Hei Carsten.Har du anledning til å sjekke Rudolph Nicolai Horn?. I 1903 - etter 1910 var han Stasjonssjef i Bergen. Men jeg antar han har flyttet på seg , for jeg finner ham ikke død her. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Hei Rune.Han er ikke omtalt i bøkene. Han fikk Kongens fortjenestemedalje i 1912, det var det eneste jeg fant ut om han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for at du sjekket Carsten. Var kanskje ikke Stasjonsmestre ansatt i Jernbanen? Har akkurat fått vite at hans hustru nr. 2 døde i Bergen 06.01.1947. Hun flyttet kanskje tilbake til Bergen etter mannens død. Han dro fra Bergen rundt 1918, men jeg aner ikke hvor, for det sto ikke noe om det på folkeregisterkortet hans i Bergen. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen Carsten. Jo, det er hans andre hustru. Og som man ser var hun enke. Kanskje ikke så rart for ektemannen var født i 1859. Men jeg finner ikke Rudolph N. Horn i Gravminnene. Ei heller i døde i Bergen 1912-1972. Så jeg antar fortsatt at han må være død et annet sted og at enken dro tilbake til Bergen hvor sønnen bodde. Jeg har akkurat lagt inn en forespørsel om skiftet etter Anna, så får jeg vente å se hva det sier. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg har fått opplyst at Rufolph N. Horn døde på Nesttun i Fana 01.04.1923. De hadde flyttet dit i 1922. Dødsmeldingen etter enken viser at de hadde en sønn sammen.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.