Jump to content
Nasjonalarkivet

[#72285] Noen som ønsker oppslag i De norske jernbaner og deres personale?


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Guest Rune Thorstensen

Hei Carsten.Har du anledning til å sjekke Rudolph Nicolai Horn?. I 1903 - etter 1910 var han Stasjonssjef i Bergen. Men jeg antar han har flyttet på seg , for jeg finner ham ikke død her. Mvh. Rune Thorstensen

Guest Rune Thorstensen

Takk for at du sjekket Carsten. Var kanskje ikke Stasjonsmestre ansatt i Jernbanen? Har akkurat fått vite at hans hustru nr. 2 døde i Bergen 06.01.1947. Hun flyttet kanskje tilbake til Bergen etter mannens død. Han dro fra Bergen rundt 1918, men jeg aner ikke hvor, for det sto ikke noe om det på folkeregisterkortet hans i Bergen. Mvh. Rune Thorstensen

Guest Rune Thorstensen

Takk igjen Carsten. Jo, det er hans andre hustru. Og som man ser var hun enke. Kanskje ikke så rart for ektemannen var født i 1859. Men jeg finner ikke Rudolph N. Horn i Gravminnene. Ei heller i døde i Bergen 1912-1972. Så jeg antar fortsatt at han må være død et annet sted og at enken dro tilbake til Bergen hvor sønnen bodde. Jeg har akkurat lagt inn en forespørsel om skiftet etter Anna, så får jeg vente å se hva det sier. Mvh. Rune T.

Guest Rune Thorstensen

Jeg har fått opplyst at Rufolph N. Horn døde på Nesttun i Fana 01.04.1923. De hadde flyttet dit i 1922. Dødsmeldingen etter enken viser at de hadde en sønn sammen.Mvh. Rune Thorstensen

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.