Gå til innhold
Arkivverket

[#72285] Noen som ønsker oppslag i De norske jernbaner og deres personale?

Gjest Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

Gjest May Liss Rafoss

Kåre Wilhelm Andersen er født 6.8.1918. Født i Ulefoss muligens, veldig usikker.Oldefar Andreas Andersen vet jeg ikke dato på, han er født i 1888 tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Berit Sternang

127: Det kan være lurt å ta med at Andreas trolig arbeidet ved Nisterud på Bratsbergbanen (han bodde jo der)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

May LissKåre W.Andersen, linjehåndverker, Kristiansand distrikt. Født 6-8-1918 i Gjerpen. Gift med Lisbeth Olivia Omland. Beg. som linjehåndv. 1948. Tekn.aftenskole. 3.maskinist til sjøs. Hobby: Hus og hage. Faren Andreas var anl.arb., boroen Hjalmar var elektr. ved jernb.Dåp Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Anders Holtan

Jeg er takknemlig hvis du kan se om du finner noen som heter Holtan på Rjukan på midten av 1920-tallet. Trolig Thorleif eller Rolf, begge født mellom 1900 og 1910.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Lindseth

Hei kan du sjekke i bind 2 om du finner min bestefar Nils Andreas Andersen som annleggsarbeider på Bergensbanen. ca 1899 /- noen år. Han var født 1874 i Vefsn i Nordland og var trolig en periode på anlegg på Bergnsbanen, men dette vet jeg ikke helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martin Rogneby

Ole Kristian Jo(h)nsen, f. 30.10.1877 i Christiania, var bosatt i Ål, Hallingdal i 1904, skal ha vært ansatt, muligens på Bergensbanen. Skal senere ha vært bosatt på Støren(?). Finnes det opplysninger om han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Bredsvold Hoen

Vedr. Jernbane HamarMin farfar, Karl Otto Bredsvold bodde noen år på Hamar og skal ha jobbet på jernbanen. Det står at han var den eneste av barna som da hadde jobb, og det var på jernbanen. Det må ha vært omkring 1872-1883. Utvandret til USA 1886. Tror du hans navn står noe sted??? Hilsen Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Gellein Løkken

Hei CarstenJeg lurer på om du kan se etter om det står noe om en mann som heter Anders A. Gellein (1814-1900). Han var tunnelvakt på Skansen ved Ila i Trondhim.MvhTrond Gellein Løkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Christiansen

Min oldefar Lauritz Halvorsen f. 1847 død 1938 arbeidet hele sitt yrkesaktive liv ved jernbanen. Han hadde 4 sønner, Karl Olav f. 1873, Hans Bernhardt f. 1876, Levin, Ole og Einar, alle med etternavn Halvorsen. Alle var ved jernbanen. Jeg vet at Ole var stasjonsmester på Sandermosen. Finnes det opplysninger om disse i boken om jernbanefolk.Mvh Turid Christiansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Grete Mensen

Min morfars bror, Anton Gjesdal, f. 31.03.1899 i Bergen, var stasjonsmester på Bergensbanen en periode. Finner du noe om ham?Mvh Anne Grete Mensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petter Stene

Hei Carsten,Er det noen sjansen for at en fyrbøter ved jernbanen står omtalt?Andreas Eide, fyrbøter ved jernbanen i Trondheim Lenke fra FT 1900: LenkeJeg lurer på om noen av brødrene hans også var ved jernbanen. Johan, Erling eller Haldvar...På forhånd takk, Petter Stene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petter Stene

Synd, men takk for at du tittet etter. Kommunal FT 1925 for Trondheim lister Andreas Eide som Lokomotivfører, men han er kanskje født for tidlig. (1878)Mvh Petter Stene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Berit Sternang

127-130: Jeg lurte på om du har noen flere opplysninger om Andreas Andersen (anl.arb.), skal være født i Holla ca. 1888-89. Han var g.m. Ester Sofie Bjuren (fra Sverige), men vi har problemer med å finne vielsen. (Kanskje g. 2 ggr.).Jeg skal sende inn en oppdatering til 'Gamlegjerpen' ang. denne familien, og da hadde det vært fint å få med flere sikre opplysninger.På forhånd takk. mvh Gro Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Liss Rafoss

149 - jeg har ikke mer informasjon dessverre, jeg mangler veldig mye om familien min på morfars side og har ingen å spør. Andreas Andersens kone Ester Bjurèn har jeg mange navn og år tilbake på men lite informasjon rundt dem generelt. Giftemålet finner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.