Gå til innhold
Arkivverket

[#72363] Bud i Bud , MINI 1767-1817 - ekteviede - manglende indeksering

Gjest Bjørn Olav Kleppen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Olav Kleppen

Jeg har i lengre tid vært frustrert over 'noen manglende vielser' i tida omkring slutten på denne perioden. I henhold til indeksen for ekteviede så går den fram tom. s. 276, og videre til s. 277 om man klikker seg videre. Dermed er man kommet til utgangen av mai 1817. På de flg. sider er det konfirmantinnførsler fra 1770.Nå heter det jo at 'den som leter, han finner'. Og jeg lette, og jeg fant. På sidene etter konfirmantene i 1817, altså fra s. 292, så finner jeg tre sider med vielser fra juli til november 1817. Og der fant jeg dem som jeg har lett etter ;-)Det hadde vært fint om dette kunne fremgå av indeksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei Bjørn OlavIndekseringa er riktig. Indeksen følger årstallene og fordi det ikke er noe skifte av år mellom side 277 og side 292, vil heller ikke dette komme fram i indeksen av boka. Men presten har nederst på side 277 skrevet inn hvor resten av innførslene for 1817 er, side 292, noe som gjør det lett å skrive inn dette sidetallet i sidetallsfeltet og trykke enter - du vil da komme direkte til riktig side. Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Olav Kleppen

Hei Mette!Ja, jeg ser det nå når du skriver det at det står så på s. 277. Og det var kanskje et tankekors? For jeg lurer på hvor mange andre brukere som har fått med seg den opplysninga fra presten. Jaja, lett skal det ikke være bestandig...;-0))Forøvrig så ser jeg poenget ditt om at indeksen følger årstallet og at det her ikke er et nytt årstall.Mvh Bjørn Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Dersom en er i listemodus, dvs at en har gjort valget 'velg listetype', som kommer opp automatisk etter at fylke er valgt, vil en i dette tilfellet kunne bla direkte fra side 277 til side 292.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.