Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#72609] Ole Malmer Sørensen (Jernslet), slekt i Troms

Recommended Posts

Gjest Herdis Holvik

Ole Malmer Stat (eller Stadt) Sørensen var fødd i Lenvik prestegjeld i Troms 02.09.1878. Foreldra var Søren Kristoffersen Jernslet f.1828 og andre kona hans Oline Ingebrektsd. Bukskind f.ca 1842. Ole kom til Måløy og gifte seg med Astrid Larsd. Gotteberg i Sør-Vågsøy kirke 01.07.1913. Han hadde minst 4 halvsøsken, Kristoffer, Alette, Grete og Ole frå faren sitt fyrste ekteskap med Beret (Berith) Sofie Sørensdatter. Er det nokon som kjenner til denne familien og etterslekta deira i Nord-Noreg?

Gjest Carsten Schanche
Gjest Eva Henriksen

Min bestefar, Jentoft Kristian Odin Johansen (1886-1981) var sønn av Alette (1856-1936). Jeg har både bilder og litt mer informasjon om henne. Ta gjerne kontakt (evarh-krøllalfa-frisurf-dot-no). Alette Sørensdtr, gift m. Johan Kristian Johansen fra Kårvik i Lenvik. Min bestefar (som var min mors adoptivfar) var den eneste av Alette sine barn som overlevde sin mor, og hun bodde de siste åtte åra hos han.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.