Gå til innhold
Arkivverket

[#72734] Noe galt med FT 1875 ?

Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Jeg har søkt etter Karen So.... f. 1848 pluss/minus 1, og det meste er greit. Men da jeg skal se på Karen i Enebakk så er det noe som er riv ruskende galt som dere jo kan se selv. Lenke Lenke Noen som kan ta tak i dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Det er karen so... i fornavnet sant? Jeg ser at hun ligger på plass 561, mens han du får treff på ligger på 567. Det er nærliggende å tro at det har vært foretatt en oppdatering av databasen og rekkefølgen på personene har blitt endret. Det landsomfattende søket baserere seg på indeksfiler og disse indekseringene av dataene er kun kjørt en gang. Nye data vil ikke være med i 1875-søket og endrede data hvor poster er fjernet eller lagt til, vil ødelegge for lenkingen inn til resultatet.Vi skal se om det blir mulighet for en ny indeksering av 1875-tellingen slik at den type feil blir rettet opp og vi får med oss alle 1875-tellingene som er registrert etter at det landsomfattende søket ble laget. Men jeg kan dessverre ikke love noe tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.