Gå til innhold
Arkivverket

[#72791] kaptein Gunder Holgersen Kofoed (1696 - 1778)

Gjest Liv Aasa Holm
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Nermo

(Finn/250:) Det eneste måtte være om noen visse hvilken gård (i Orkdal ?) (fenrik ?) Holger Hansen Kofoed (1663-1752) eide eller bebodde rundt 1689, på et tidspunkt da Mette Kirstine Berg (som fikk Gunder ca.1696) også skal ha bodd der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Foreligger det egentlig noen indikasjon på at Holger allerede var kommet til Orkdal så tidlig som i 1689 eller 1696 for den del?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Jeg 'har lest' at han skal ha kommet til Norge (Løkken ?) som soldat ca. 1685, og at han i 1691 var fenrik ved 2. Trondhjemske (nasjonale infanteri-) regiment (dette siste er vel hentet fra Ovenstad ?), og at han i 1711 (som kaptein) ble sjef for samme regiments Hevneske kompani. I 1701 bodde han (som kaptein) på Svorkmo, og i 1702 kjøpte han altså Polset i Fannrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Aasa Holm

Re 253: I min farfars notater (der er ingen kilder oppgitt!!) står det at Holger Hansen Kofoed kom til Norge i 1685 som soldat. Men ikke hvor han da var. At han i 1688 var sersjant ved Trondhjemske infanteriregiment. I 1691 var han fenrik ved 2.Trondhjemske regiment etc.Men dette sier vel intet om hvor han traff Mette Kirstine Berg.Hilsen Liv Holm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

Torgeir (249)Det som kunne vore interesant å finna ut av, var om dei andre syskena fekk utbetalt tilsvarande som det Gunder fekk i 1722 / 1726. Det ville ikkje vera noko bevis, men det kan gje ein indikasjon.Det kan sjå ut som at det berre var eldste systera Mette Kristine g. Oldersloe, som fekk arv etter Holger Hansen då han døydde i Skogn i 1752Mvh Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

Per (253)Då eg lånte Orkdal-bøkene, skummles eg dei, då fann eg noko som gjorde at eg tenkte at 'dette er grunnen til at Holger Hansen kom til Orkdal'. Eg har ikkje anledning til å leita tilbake til det før etter 17. mai.Mvh Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Ann Helle

Såg gjennom Tønder - Ætt, og så dukka Elen Louise Kofod opp. LenkeKan dette vera datter til Gunder og Karen Elsebe? G.m. Reinholt Andreas Kyhn, Gjæstgiver i Bakken i Tingvold.Mvh Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

Eg har ikkje prøvd meg på 'slik' lenka tidlegare, prøver igjen. Heilt til høgre står det sidetal, skroll ned til side 30 - 31Hovedoverskrift:11 Præsident andreas Christffersenlitt lenger ned11 Mette Sophie Tønderlitt lenger ned1 Reinholt Andreas Kyn .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Ja, eg trur at dette kan vera den some Elen Lovise som er nemnd i innlegg (33). men det kan kanskje verta vanskeleg å prova. I B IV av bygdeboka for Nesset er ho nemleg sagt å vera dotter til Hans Holgersson Kofoed (sjå s. 70 under Rønningen), men eg har ein mistanke om at dette er reint gjettverk. Det er nemleg opplista tre born til Hans Holgersson,a) Ellen Lovise f. 1724b) Holger f. 1740, døydde som barn.c) Holger Ulrik f. 1742. Kom til Eidsøra og hadde mange born.Som ein ser så er det veldig stor aldersforskjell mellom Ellen Lovise og dei angivelege brørne hennar. Mor til dei to gutane var Anna Kristina Kyhn f. ca 1708 og det ligg vel nærare å tru at denne Anna var syster til Reinholt Andreas Kyhn som var gift med Ellen Lovise Kofoed i Bekken på Tingvoll (Bekkjen var ein del av prestegarden).Eg trur du har rett og bygdeboka for Nesset feil, slik at denne Ellen Lovise Kofoed i Bekken er identisk med henne i Oppdal og dermed dotter til Gunder og Karen Kofoed. Det er muleg at at ein kan få vissheit om det eine eller andre ved å leita etter patronymikonet hennar i kyrkjeboka for Tingvoll.Det er muleg at Ellen Lovise hadde vore gift før ho fekk Reinholt Kyhn til ektemake. I følgje bygdebok for Tingvoll, så etterlet ho seg nemleg ei dotter, Johanna Sofie Hammond f. ca 1749 (B II s. 427). Det vart halde skifte etter Ellen Lovise i 1795.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øivind H Thingvold

Jeg har ikke Hyldbakks bind II for Tingvoll foran meg, men her er han nok på tynn is.Johanna Sophia Hammond ble døpt på Oppdal 28.8.1746 og døde 24.7.1750. Foreldrene var: Johan Hammond og Stenetta Ursille Steensdatter Meldal. Johan var enkemann fra 25.1.47 til 22.3.48 og 'sergeant Jonas Kofod' var fadder for 1. sønn, Johan, i neste ekteskap med Abigael Stracken.I 1785 var 'Sergiant Koefod' fadder for Ditlev Rosbachs og Stenetta Hammonds 3. barn Tobias, og året etter var 'Capitain Koefod' fadder for 4. barn, Abigael Eleonora, begge født på Eide gård, Eidsøra, og døpt i Tingvoll kirke. Stenetta var 2. barn av Johan Hammond og Abigael Stracken.Vennlig hilsen Øivind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øivind H Thingvold

Jeg har ikke Hyldbakks bind II for Tingvoll foran meg, men her er han nok på tynn is.Johanna Sophia Hammond ble døpt på Oppdal 28.8.1746 og døde 24.7.1750. Foreldrene var: Johan Hammond og Stenetta Ursille Steensdatter Meldal. Johan var enkemann fra 25.1.47 til 22.3.48 og 'sergeant Jonas Kofod' var fadder for 1. sønn, Johan, i neste ekteskap med Abigael Stracken.I 1785 var 'Sergiant Koefod' fadder for Ditlev Rosbachs og Stenetta Hammonds 3. barn Tobias, og året etter var 'Capitain Koefod' fadder for 4. barn, Abigael Eleonora, begge født på Eide gård, Eidsøra, og døpt i Tingvoll kirke. Stenetta var Johan Hammonds 2. barn med Abigael Stracken.Vennlig hilsen Øivind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

Tusen takk til deg Finn, du er ein god hjelpar på Nordmøre. Her har eg funne s. 15 Madame Ellen Louisa død i 1795 72 år Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Tingvoll, Ministerialbok nr. 586A07 (1794-1819), Kronologisk liste 1795, side 14-15. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16121&idx_id=16121&uid=ny&idx_side=-8>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

Tusen takk til Øivind (260), imponerande at du også registrerar fadrar.Har registrert at Jonas Kofoeg døydde i 1789, så her er det ulike Kofoedar som er fadrar.Har du noko oversikt om dei på ein eller annan måte kan vera i slekt.Kan Johanna Sophia Hammond, vera Ellen Louise si fosterdotter?Mvh Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øivind H Thingvold

Anna Sophia døde på Oppdal knapt 4 år gammel, så hvis Ellen Lovise bodde på Bekken i Tingvollvågen på den tida, var hun neppe fosterdatter. Faren var jo også gift på nytt etter ett år og familien var svært velstående, så noe behov for fosterforeldre var det neppe.Om sersjant Kofod i 1785 og kaptein Kofod i 1786 på Eidsøra var samme person, vet jeg ikke, men han kunne jo være blitt 'Capitain des Armes' som også var en underoffisersgrad.Ellers lå ekserserplassen for Gagnatske kompani ved Bekken og for Erisfjordske kompani på Eidsøra, begge i samme regiment som Oppdalske kompani. At enkelte offiserer og underoffiserer kunne finnes på alle disse stedene til forskjellige tidspunkt, var naturlig.Vennlig hilsen Øivind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Eg vil tru at den Johanna Sophia Hammond som Øivind viser til i innlegg (260) er ei anna enn ho som er dotter til Elen Lovisa Kofoed. Elens dotter er ved skiftet etter mora i 1795 sagt å vera 46 år og det er vidare oppgjeve at ho var ugift (Jomfru) og at ho var i teneste (husholderske) hos Morten Lossius i Hemne (Hemne ligg i Sør-Trøndelag og er nabokommunen til Aure).Det står vel tydeleg nok i skiftet at Johanna Sophie Hammond er dotter til Elen. (Sjå nedanføre)Det er ein del sølv som er merka i skiftet etter henne, og det kan vera at det kan vera noko å utleia av desse initialane og årstala.Elen var altså gift med Gunder Bøe då ho døydde.Reinholt Andreas Kyhn døydde i 1780 i følgje Hyldbakk og det er rett som Ann trur, at det er same staden (Bekken) som Henrik Just Krei fekk bøgsel på i 1707.Ei opplysning på s. 70 i B. IV av Gards- og ættesoge for Nesset kan kanskje også være av interesse. Det vert opplyst at Hans Holgersson Kofoed på Rønningen at Hans Holgersson Kofoed åtte garden Finset ei tid og at brukaren heitte Anders Kofoed der den tida Hans var eigar.Om ein les litt i den oversikten om Tønder som Ann lenkar til i innlegg (257), så ser ein at det også der vert hevda at kona til Hans Holgersson på Rønningen, Anne Kristina Fyhn er syster til den Reinholt Andreas Kyhn som var gift med Elen Lovisa Kofoed. Dette skulle vel ganske sikkert plassera Elen som dotter til Gunder i staden for til Hans. Om ho då ikkje var dotter til ein tredje bror?Lenke til skiftet etter Elen Lovisa Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Skiftet etter Reinholt Andreas Fyhn gjer det heilt klårt at Hans Holgersson Koefoed sin kone Anne Kristina Fyhn er syster til Reinholt, Elens mann. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Hvem kan hun være, den 'Johanna Hamond' (54 år, ugift) som i 1801 bor på Holden i Hemne, og beskrives som 'moster til den dødes kone' ?Hvem som er 'den dødes kone' er ikke lett å skjønne. Kanskje det menes 'den døde (første) kone', siden 'husfar' på Holden, Morten Lyng Lossius (44 år) ca.1798 er gift for 2. gang (med Sara Klingenberg, 30 år). Hans første kone var Elen Junghans (1758-1797), hvis mor Sophie Hammond (1734-1767) var datter av, ja, nettopp Johan Fredrik Johansen Hammond (1712-1799) på Oppdal, i hans 1. ekteskap med Karen Olsdatter Tønder (1703-1737) (med hvem han fikk tre døtre). I sitt 2. ekteskap skal han altså ha fått datteren Johanna Sophia, som dermed blir nettopp 'moster til den døde første kone', men som altså ulykksalig vis skal være død 4 år gammel i 1750.Kan Johan Hammond ha fått enda en datter Johanna f. rundt 1746 (altså hun som bodde (hos niesens ektemann ?) på Holden i 1801) ? Eller er det en annen, tidligere født Johanna Sophie som dør på Oppdal 24 Juli 1750 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Det ser altså nærmest ut til at Johanne på Holden i 1801 er født (20 Des 1747) som datter av Johan Hammond og Ellen Lovise Kofoed, og dermed i tidsrommet mellom dødsfallet til Johan's kone nr. 2 den 25 Jan 1747 og hans ekteskap med Abigael Johanne von Strachen den 22 Mar 1748. Spørsmålet er om de var gift eller ei ? Merkelig er det dog, om Johan døpte en nye Johanne (Des 1747) før den første (født Aug 1746) var død (Juli 1750). (Fødselsdatoen 20 Des 1747 har jeg fra Ann's link i innlegg #257).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

Dette vart spanande, tusen hjarteleg takk til alle 3 for gode og informative svar.For meg er dette ein heilt ny familie, med nye namn.Finn (266) spørsmål om Anders Kofod, dette tenkjer eg kan vera Holger Andreas som overtok Vågos, at han i der berre har brukt Anders som namn. Han var også i det militære, så han kan vel godt ha budd på Finset. Frå hefte 'Slekter frå Averøy' har eg notert at Hans Holgerson og Anne Kristine Kyn har fylgjande born: Peter f. 1726, Ellen Louise f. 1728, Hans Ulrik f. 1729 og Holger Ulrik f. 1742. Her er det sikkert fleire feil. http://vestraat.net/ettersl/bull0001.htm Anna Kristina Kyhn har nr 549, og ho / dei er berre oppførde med ein son; Holger Ulrik Kofoed.Mvh Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Etter ei oppsummering av Nermos siste innlegg, så kan det jo sjå ut som rimeleg sikkert at Johan Fredrik Johansson Hammond (1712 - 1799) har søkt trøyst hos Elen Lovisa Kofoed etter at at første kona døydde. Elen var kanskje ikkje bra nok som ny kone for Johan, då han vel å gifta seg med Abigael von Strachen berre nokre månader etter at han hadde vorte far til Elens dotter. Johanna Sofie Hammond er truleg oppkalla etter Johan Hammond sjølv (Eg meinar å ha lese at slik oppkalling ikkje var uvanleg, særleg når barnefaren ikkje ville ha meir med mora å gjera). Sophia er vel helst etter nokon av Elens formødrar. Tilfeldigvis vart namnet dermed det same som Johan dotter i ekteskapet med Karen Olsdotter Tønder.Når det gjeld Finset (i Gjemnes), så veit eg ikkje om vi kan identifisera den Anders Kofoed som held til der som Holger Andreas. Eg har ikkje særleg tru at det er rette løysinga, men vil ikkje avvisa det fullstendig førebels. Den oversikta som 'Slekter på Averøy' har over Kofoed, verkar ikkje særleg påliteleg.Ei lita avsporing til Kyhn.På s. 31 i den første oversikten som Ann har lenka til, står det oppgjeve to systre til Reinholt Andreas Kyhn. I skiftet er det snakk om to systre og to brør. Ser ein på oversikten som kjem fram i den siste lenka til Ann, så er det også to brør og to systrer. Ein ser at det meste heng saman her, då mor til Reinholt var Mette Kristoffersdotter Lossius.

bilete9365.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øivind H Thingvold

Johan på Oppdal hadde riktignok en noe frimodig sønn med et par døtre med lokale jenter, men jeg tviler sterkt på at Johan la seg etter sin underordnedes nære slekt, for ikke å si kone, i sitt ene år som ugift.Derimot, Johans far var Johan Thomassen Hammond, kjøpmann i Trondheim. Familiene hadde mange barn og det var ekteskap på kryss og tvers mellom familier med samme bakgrunn. Johanna som var 54 i 1801, er muligens sønnedatter av Johan Thomassen eller et av de andre barna etter Thomas Hammond. Johan på Oppdal er en av mine 4 x tipp.Vennlig hilsen Øivind Hammond.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øivind H Thingvold

Johan på Oppdal hadde riktignok en noe frimodig sønn med et par døtre med lokale jenter, men jeg tviler sterkt på at Johan la seg etter sin underordnedes nære slekt, for ikke å si kone, i sitt ene år som ugift.Derimot, Johans far var Johan Thomassen Hammond, kjøpmann i Trondheim. Familiene hadde mange barn og det var ekteskap på kryss og tvers mellom familier med samme bakgrunn. Johanna som var 54 i 1801, er muligens sønnedatter av Johan Thomassen eller et av de andre barna etter Thomas Hammond. Johan på Oppdal er en av mine 4 x tipp.Vennlig hilsen Øivind Hammond.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.