GĂ„ til innhold
Arkivverket

[#72951] Ei jente ved navn Toretina(?)

Gjest Knut Bryn

Recommended Posts

Gjest Knut Bryn

I den eldste kirkeboka for LĂŠrdal ser vi at ei jente ble dĂžpt Toretina den 3. april 1714. Da jeg er pĂ„ jakt etter informasjon om foreldrene, kan kanskje dette spesielle navnet gi noen ledetrĂ„der? Har noen av Digitalarkivets kompetente publikum stĂžtt pĂ„ dette navnet noe sted?Foreldrene var trolig ikke fra Sogn. Faren var smed og en kyndig mann pĂ„ flere mĂ„ter. I et vitneavhĂžr fĂ„r vi vite at han i 1710 kom over til Årdal fra Gudbrandsdalen, men slik dette er framstilt, behĂžver det ikke nĂždvendigvis bety at han var gudbrandsdĂžl.Til slutt vil jeg legge til at selv om navnet for meg er ganske tydelig skrevet, sĂ„ vil jeg ikke se bort fra at Toretina kan leses annerledes eller at det er en feilskrift for Torstina. Synspunkter?

bilete7768.jpg

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gjest Knut Bryn

Faren het Erik Fredriksen og moren het Brita. Josefina var et god forslag. Jeg vil i alle fall sjekke hvordan presten skrev stor T og J i navn.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gjest Egil RussĂžy

Hei Knut. Eg finn denne registreringa pĂ„ fylkesarkivet, utan at eg har sjekka det noko meir.Informasjon om Torstina Erichd. i kyrkjebĂžkene, LĂŠrdal prestegjeldÅr 1714FĂždselsdato 3.4.1714FĂžrenamn TorstinaEtternamn Erichd.Far ErichMor BriteMerknad Mora sitt namn frĂ„ intr. mvh Egil

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gjest Egil RussĂžy

Antar at det er same foreldre Erich og Brita som i fÞlge fylkesarkivet fÄr sonen Friderich 21.02.1717 og Kari 23.03.1724. (Muleg det som er oppgitt som fÞdselsdato kan vÊre dÄpsdato)Under sistnemnde er det gitt slik merknad: Fortun. Mora sitt namn frÄ intr.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gjest Egil RussĂžy

I kirkeboka for 1824 er det oppgitt Erich Fortuners som far til Kari (Det er rett at fÞdselsdato i fylkesarkivet er dÄpsdato). (nederst andre kolonne) Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, LÊrdal, Ministerialbok nr. A 1 (1711-1752), Kronologisk liste 1724, side 32. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11593&idx_id=11593&uid=ny&idx_side=-34>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gjest Egil RussĂžy

Ta ein kikk pÄ desse.Her er Toretine (Eg trur det mÄ vÊre det det stÄr) i 1714 (Þverst til venstre) Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, LÊrdal, Ministerialbok nr. A 1 (1711-1752), Kronologisk liste 1714, side 7. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11593&idx_id=11593&uid=ny&idx_side=-9>Lenke Permanent bildelenke: Lenkeog her er Frederich i 1717 (nesten heilt nede i tredje kolonne) Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, LÊrdal, Ministerialbok nr. A 1 (1711-1752), Kronologisk liste 1717, side 13. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gjest Egil RussĂžy

Ja, det kan passe. I fÞlge fylkesarkivet var han smed. Takk for at du korrigerte meg pÄ den, men dÄ er det i alle fall mykje som taler for at det er den same.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gjest Knut Bryn

Det er nok riktig at Erik og Brita ogsÄ hadde barna Fredrik og Kari. NÄr det stÄr Fortun i kirkeboka, sÄ betyr ikke det at Erik var fra Luster. Han bodde nemlig pÄ eller ved en gÄrd i LÊrdal som het Fortun.At det stÄr Torstina i fylkesarkivets database, fester jeg ikke sÄ mye til. Det er originalkilden som teller, og det er den er 'bilde' av i fÞrste innlegg.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gjest Egil RussĂžy

Eg trur nok heller ikkje at det stÄr Torstina. Rett nedanfor stÄr det Lisbeth, dÄ ser du korleis dei skriv s-en. Det same ser du i siste bokstaven i 'smeds'. Fjerde bokstavet i namnet til jenta kan ut frÄ dette ikkje vÊre 's'. Eg trur det mÄ vÊre ein 'e'. NÄr det gjeld fÞrste bokstaven, sÄ trur eg det mÄ vÊre ein 'T', sjÄ andre avsnitt i andre kolonna. Der ser du Tynjum, som dÄ startar med 'T'.Eg trur difor at det mÄ vÊre Toretina, som du ogsÄ skreiv innledningsvis.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gjest Ivar S. ErtesvÄg

Denne presten er ikkje sÄ enkel; eg ser ikkje noko klart system i skiftinga mellom latinsk og gotisk skrift. Latinske ord er med latinsk skrift, og nokre namn - men ikkje alle.Eg meiner det stÄr Toretina, som Knut (1) byrja med - og det er latinsk skrift. T i TorbjÞrn er rett nok ulik pÄ fleire mÄtar; men T-en i Tynjum (kyrkjestad) t.d. Pinsedag (litt ned i neste spalte) og 'Trinit.' nedanfor der igjen er heilt lik. Neste barn kan like gjerne lesast TÞrond.Latinske J-ar finn vi i 'Dom. Jub' midt i fÞrste spalta, 'Fer. Joh. Bapt' litt ned i tredje spalta og 'junij' og 'Julij' fleire stadar i 3. og 4. spalte. Ingen av dei liknar pÄ forbokstaven i namnet Knut spÞr om.Nokon s inne i namnet greier ikkje eg Ä sjÄ; bÄde kort (som i 'Dom: Qvasim:' og 'Fest: Trin:' og lang (som i 'Dom: Miseric:') er heilt annleis; derimot ser det ut som ein grei e.Egil (11): konklusjonen din stÞr eg, men 'Lisbeth' er nok med gotisk skrift....

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gjest Egil RussĂžy

Erich (eller variantar av det) Fredrichsen (eller variantar av det) er ikkje nokon sÊrleg vanleg namnekombinasjon kring 1700, sÄ langt eg kan sjÄ ut frÄ dei databasane som er tilgjengelege.Kan det vÊre samme Smed Erick Fredricksen og Berte som fÄr sonen Peder her i Bergen 1720? [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=dp12011719dk&personpostnr=1873&merk=1873>Lenke Kirkeboka her (nr. 2 fjerde kolonne) Kildeinformasjon: Bergen fylke, Domkirken, Ministerialbok nr. A 1 (1719-1732), FÞdte og dÞpte 1720, side 22-23. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke9. nov. 1766 dÞr ein smed Erich Fredrichsen i Strudhavn pÄ AskÞy 91 1/4 Är gamal LenkeKan dette vÊre same personen som er registrert i LÊrdal 1710, 1714, 1717 og 1724? Har du andre registreringar pÄ han i LÊrdal?NÄr det gjeld Fortun, sÄ kjenner eg ikkje til at det er noko gardsnamn i LÊrdal, og eg finn det heller ikkje i stadnamnregistreringa til fylkesatlas.no. Dersom det no finnes ein slik gard, sÄ skal eg no bÞye meg for det.Eg finn kun to gardar med namn Fortun, det er den som eg har nemnd i Luster og ein i Fana Prestegjeld.SÄ finn eg ei registrering som kan vÊre interessant, (sjÞlv om den er noksÄ tynn) Brita Monsdtr Fortunen, f. Kirke-Birkeland, dÞd 65 Är 1729 i Fana. Litt problematisk med alderen her kanskje i forhold til Kari som blei fÞdd 1724, men alderen hennar kan passe godt med Erich som eg nemnde ovanfor. Eg tar den no berre med. Lenke (nederst venstre side) Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Fana, Ministerialbok nr. A 2 (1719-1735), Kronologisk liste 1729, side 80. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gjest Egil RussĂžy

Eg ser at dersom eg sÞker pÄ variantar av Fridrik som etternamn, sÄ fÄr eg nokre treff til, som kanskje medfÞrer at denne faren eg nemnde i forrige innlegg blir noko mindre aktuell.Eg finn nemnleg Elen dÞypt i Bergen 14. mars 1723 med far Eric Friderichsen og mor Birte Pedersdtr (Eric er dÄ soldat) [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=dp12011719dk&personpostnr=6121&merk=6121>Lenke og Berthel 11. juli 1727.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gjest Vidar Flesland

Iflg Fana bygdebok 4 (1984) s.475 var den Brita Monsdtr som dÞde 1729 i Fana gift 1720 med Mons Andersen LoftÄs. De bygslet pÄ Fortun i Fana. ref Lenke

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gjest Egil RussĂžy

Flott at du avklarte den Vidar. Den var jo i tynnaste laget i utgangspunktet. Dessutan sÄ er det nok Birte Pedersdtr som er aktuell som mor, forutsatt at Erichane er dei same.Ein liten til: Finn Birte Pedersdtr som fadder i Bergen 1738 saman med ein Ole LÊrdal. Lenke Tynn den ogsÄ, men eg tar den med.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gjest Knut Bryn

FÞrst mÄ jeg si takk til Egil for at han har funnet flere aktuelle barn av Erik Fredriksen. Denne smeden ved kruttmÞllen i Bergen kan absolutt vÊre noe Ä arbeide videre med!NÄr det gjelder Fortun, sÄ skjÞnner jeg at den gÄrden ikke er lett Ä finne. Jeg tror den ble nedlagt for svÊrt lenge siden. Som stedsnavn har imidlertid Fortun-navnet overlevd, - som nedenforstÄende kart viser.

bilete7784.jpg

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gjest Egil RussĂžy

DÄ har du heilt rett Knut, i forhold til Fortun. Godt at du ikkje let det villeie. Denne garden ligg jo pÄ LÊrdalsÞyra eller Øren som nemnd ovanfor.Det er nok ein eller annan link pÄ fylkesatlas som ikkje fungerer heilt. Dersom eg avgrenser sÞket til LÊrdal, sÄ fÄr eg opp Fortun-namnet der. PrÞvde for moroskuld Ä sÞke pÄ 'nabonamnet' 'Grandane', og den fÄr eg opp i bl.a. LÊrdal, utan Ä avgrense sÞket til LÊrdal. Eg har sendt dei ein epost om dette.SÄ til TrÞndelagsfylka. Som sagt er det her eg fÄr treff i 1701.Dersom vi legg til grunn Erich Fredriksen som dÞr i 1766 91 1/4 Är gamal, sÄ skulle han vÊre fÞdd i 1675. Erfaringsmessig mÄ vi legge inn litt margin, sjÞlv om alderen her er sÄ nÞyaktig oppgitt.Eg sÞker pÄ variantar av Erich Fredrichsen/Fridrichsen fÞdd 1670-1680. Utanom nemnde dÞdsfall i 1766, fÄr eg dÄ to treff. Den eine er ein Erik Fredriksen dÞd 1699 pÄ garden Lien i Orkdal 24 Är gamal, altsÄ fÞdd kring 1675 [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=gr16381695&personpostnr=614&merk=614>Lenke Den andre er ein Erik Fredriksen som i 1701 er 23 Är og tenar pÄ garden Storsand i BÞrsa Anneks (Som vel ligg i Orkdal sÄ vidt eg kan forstÄ, nei den ser ut til Ä ligg i Skaun. Eg er litt ute og syklar her i forhold til desse prestegjelda) Lenke Eg er litt usikker pÄ denne sÞnnen Fredrik Johnsen* som stÄr oppfÞrt her, men sidan han stÄr forran Erich, sÄ er han vel kanskje sonen til ein avdÞd eigar av garden?Ei utfordring her er denne: Erich Fredrichsen Lien dÞd Orkdal 1738.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gjest Egil RussĂžy

Eg har sett litt meir pÄ denne garden Lien i Orkdal. I 1701 er det dÄ registerert to mannspersonar, Ole Frichs 40 Är (er det ein variant av Fredriksen, sÄ kan ha i tilfelle vÊre ein eldre bror av Erich Fredriksen som dÞr pÄ Lien i 1899) og sonen Fridrich Olsen pÄ 2 Är. LenkeAlt etter kor gamal Erich Fredrichsen Lien som dÞr i 1738 er, sÄ kan jo denne Fridrich Olsen vÊre far hans. Eg har ikkje funne noko i kirkebÞkene som stadfestar dette, men det kan vÊre ein mogelegheit.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gjest Knut Bryn

Det hadde vĂŠrt besnĂŠrende Ă„ finne Erik Fredriksen i manntallet fra 1701. Problemet er at bare en del av dette manntallet er bevart. For det meste av Østlandet - og for hele Gudbrandsdalen - er manntallslistene blitt borte. Og Erik Fredriksens opphav var vel kanskje nettopp i Gudbrandsdalen siden han i et vitneavhĂžr fortalte at han hadde kommet til Årdal derfra?

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

• 8 mĂ„neder senere...
Gjest Knut Bryn

Takket vÊre Yngve NedrebÞ har jeg nÄ fÄtt sjekket den siste av avskriftene ovenfor (se Lenke ). Dessverre synes det for meg som om det er gjort en feil ved transkriberingen. Konrads mor heter trolig ikke Doretina, men Dorthea. Jeg fÄr hÄpe den fÞrste av mine funn er mer Ä lite pÄ!

bilete9582.jpg

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) pÄ sine nettsider for Ä levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for Ä akseptere bruk av cookies.