Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#73013] Julsrud Degernes

Gjest Karl Johnny Sommer

Recommended Posts

Gjest Karl Johnny Sommer

Hei - Er det noen som vet om det finnes bygdebøker e.l,som har oversikt over Julsrud slekten i Degernes/Rakkestad? Er på jakt etter anene til min farmor Alvilde Marie Julsrud, Født 1885 i Degernes.Foreldre :Oskar Olsen Julsrud og Mathilde Eriksdotter(Svensk).Jeg vet at Oskars far Ole Andersen Julsrud,var ordfører i Rakkestad fra 1866-1869. Takknemlig for Hjelp - Mvh Karl Johnny Sommer

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/158362-73013-julsrud-degernes/
Del på andre sider

Gjest Fredrik J. Skjørten

Hei. Det er nok mange som kunne hjelpe deg på vei. Jeg har selv røtter i Rakkestad, og var nokså frustrert i begynnelsen, siden det ikke finnes noen systematisk Gårdshistorie for Rakkestad. Men du kan sikkert får hjelp. I kjelleren i Rådhuset i Rakkestad (det såkalte Underhuset) arbeider noen frivillige med innsamling av slekts- og gårdsdata. En henvendelse dit vil sikkert gi resultat. Ring Rakkestad kommune, og be om Underhuset. Hilsen Fredrik

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.