Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Tom Premer

[#73065] Kjensli i Nes, Akershus, flere spørsmål.

Recommended Posts

Guest Tom Premer

Jeg takker for den hjelpen jeg fikk i mitt forrige innlegg. Det er to personer jeg ikke har funnet.1: Embret Larsen Kjensli gift 1772 med Allis Toresdatter fra Nordre Auli, f. 17392: Lars Knutsen Kjensli (ca. 1837-89) Gift 1859 med Maren Andrea Halvorsdatter Ile. Jeg vet ikke om hun er fra Nordre eller Søndre Ile.Igjen er jeg takknemlig for hjelp.Vennlig hilsenTom

Guest Grethe Flood

Er det denne Lars Knudsen du mener?LenkeGrethe

Guest Tom Premer

Takk til Grethe og Ann-Mary.Det er riktig Lars Knutsen. Nes bygdebok har tydligvis feil årstall for giftermålet. I folketellingen 1801 er Lars innerst på Oppakereie. Der finner jeg også barn som jeg ikke har funnet tidligere. Men så har jeg heller ikke sett i folketellingen. Jeg var mest opptatt av å finne Kjensli i bygdebøkene. Paret er ikke oppført under Oppaker og husmannsplassene. Der er det heller ikke vanlig at innerster blir ført opp.Vennlig hilsenTom

Guest Grethe Flood

Hei!Dette kan vel være dåpen til Lars Knudsen - 26.12.1837 i Nes, sønn av Knut Olsen og Kari Larsdatter - Akershus fylke, Nes, Ministerialbok nr. I 6 (1833-1845), Fødte og døpte menn 1837, side 30. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=533&idx_id=533&idx_listetype=dp&idx_kjonn=&uid=ny&idx_side=-28>Lenke Permanent bildelenke:

Guest Tom Premer

Jeg skrev folketelling 1801 ovenfor. Det skulle selvfølgelig være 1865. Grethes 'funn' må være riktige. Jeg antar at Lars Knutsen og hans foreldre ikke har vært gårdbrukere eller husmenn og derfor ikke har vært viktige nok til å bli oppført i bygdebøkene.Vennlig hilsenTom

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.