Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#73094] Ringebu og Vang H.

Recommended Posts

Gjest Eva Johannessen

Trenger hjelp med å finne videre bakover på disse 2.Lars Johannesen f.1844 Vang H og hustru Mari Hansdatter f.1848 Øien i Ringebu.Dette paret blir gift i Stor Elvdal 13 mars 1871 og lysningsforlanger var skoleholder Haugen.De får sønnen Johannes Larsen f.11.7.1871 Øien Ringebu.Noen som vet hvem foreldrene til dette paret er?På forhånd takkEva :))

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/158443-73094-ringebu-og-vang-h/
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

I tillegg til det du nevner står også navn på fedrene, vielse nr 6:Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Stor-Elvdal, Ministerialbok nr. 1 (1871-1882), Ekteviede 1871, side 198. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6052&idx_id=6052&uid=ny&idx_side=-159>Lenke Permanent bildelenke:

Gjest Eva Johannessen

1000 takk til dere som har hjulpet meg så langt...Mari Hansdatter og Lars Johannesen er min mann sine tippoldeforeldre..Tar imot flere opplysninger med takk..Har nok en skrivejobb å gjøre noen dager fremover nå med å få alle disse personene inn i slektsprogrammet. Smil fra Eva:))

• 2 uker senere...
Gjest Grete K. Hvidsten

Hei EvaDette er mine oldeforeldre. Foruten Johannes ble de 7 andre barna født i Vang. Min mormor var deres yngste barn, Tora Larsen født i 1890. To av barna, Ragna og Martin, emigrerte til USA i 1906.Lars Johannessens foreldre er: Johannes Larsen og Berthe Simnsdatter - de hadde 3 barn, Lars, Simen og Børre.Berthe døde i barselseng, når Børre ble født.Viser også til tema 41935, Simen Johannessen Fredhjem. Jeg kan gjerne ta kontakt med deg på din e-postadresse. Grete

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.