Gå til innhold
Arkivverket

[#73101] HO: Johannes Pedersen Linga 1715-1790 og Malene Hansdtr Gjøen 1713-1765

Gjest Kjellaug R. Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug R. Petit

Neste gang jeg finner Hans Rasmusens Quinde introducert (venstre side, høgre kolonne) er etter dåpen til Lauritz (forige side): Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Så finner jeg ingenting om Hans Rasmusens quinde før 1695: Permanent sidelenke: LenkeDåpen til Malene er på venstre side der og intyroduksjonen til mora på høgre side.Hans Rasmussen er en veldig populær fadder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Så er hun introducert tidlig i 1698, etter den andre Malenes fødsel og død (forige side, nevnt to ganger som Arnfrid har kommentert): Permanent sidelenke: LenkeMen jeg har lest HVER linje og finner ikke den første Malene død. Hvordan kan vi være sikker på at hun døde? Det er jo ikke første gang vi har sett barn med samme navn og dessuten ser det hun for at den 2. Malene døde reett etter fødselen da hun ble hjemmedøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Derimot har jeg ikke vært god til å finne hennes intorduksjon etter den sønnen de fikk i 1698 (dersom det ikke er henne vi finner neste side, men jeg får det ikke til å bli Rasmussen), har prøvd å forandre på bildet med hensyn til lys, osv., men finner kun ut at det må være et forholdsvis kort navn. Men i alle tilfeller må denne sønnen være død før 1701 for kun Rasmus er å finne der på Bru med sin far: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.