Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#73353] Skilvassbakk i Hamarøy

Recommended Posts

Gjest Kristin Lindbach

Eg er på leit etter alle opplysninger som er knyttet mot Skilvassbakk i Hamarøy.Eg har alt fra folketellingene 1801 – 1865 – 1875 – 1900.Skilvassbakk var ei dølabygd i Nordland – slik som fx Målselv i Troms, bare mye mindre.Det bodde samer her også, i 1801 kun på én rydning. Den var nok ikke matrikulert. Eg har fått en del opplysninger om dem.

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/158701-73353-skilvassbakk-i-hamar%C3%B8y/
Del på andre sider

Gjest Geir Bjernes

Hei Kristin! Har du hørt med Børge Strandskog, Innhavet? Han har lagt ut en del slektsopplysninger om en del gårder i Hamarøy som finnes på Hamarøy kommunes hjemmeside. Er usikker på om Skillvassbakk er tatt med i denne oversikten, men jeg antar at ved henvendelse til Strandskog er det mulig å hente en del!Har ellers gode minner fra Skillvassbakk den tiden jeg jobbet i jordskifteverket!Mvh Geir

Gjest Kristin Lindbach

Hei Geir :-)Husker deg godt fra den tida!Lenker til Børge Strandskogs arbeid på gårds- og slektshistoria ligger på Hamarøy kommunenes nettside – men der er ikke bygda Skilvassbakk – heller ikke Kløttran eller. Korsvika. Eg har tidligere fått det han hadde på Skilvassbakk – det var ikke så mye.Har forøvrig oppdaga kor eg finn slektsforskningsnerdene... :-) Eg har egentlig ikke tid til slikt, men prøver å finne ut mest mulig om bygda vår. Det er artig!: ) Kristin

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.