Gå til innhold
Arkivverket

[#73359] Dokumenter om Gaute, Sven og Kristoffer Galle fra perioden 1536-1553


Gjest arne kvitrud
 Del

Recommended Posts

Gjest arne kvitrud

I Rigsarkivet i København, 860, Håndskriftssamlingen I, Terkel Klevenfeldt (1710–1777), Dokumenter vedr adelige familier, pakke 26, omslag 'Galle', er der avskrifter av noen dokumenter knytter til Gaute, Sven og Kristoffer Galle fra perioden 1536-1553.Jeg har prøvd å sjekke om dokumentene er publisert i Norsk Riksregistranter (NRR 1) og Diplomatarium Norvegicum (DN) på internett. Jeg fant noen, men ikke alle. De som jeg ikke fant der legger jeg ut her om noen kan ha bruk for dem.De ligger i omslaget i denne rekkefølgen:Først ett om Sven Galle fra 1546 (DN V nr 1115 Lenke). Det er bare små avvik fra den trykte utgaven. Legger ikke ut denne om det ikke er noen ønsker!Så ett om Gaute Galle fra 1536 på dette og neste innlegg. Jeg har ikke funnet det i DN eller NRR1.

bilete7883.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arne kvitrud

Det fjerde er om Kristoffer Galle fra 1547 og samsvarer med NRR 1 side 93. Jeg legger ikke ut denne om det ikke er ønsker...Den femte er om Kristoffer Galle fra 1551, og ser slik ut:

bilete7888.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arne kvitrud

Det sjette dokumentet er om Kristoffer Galle fra 1553 og tilsvarer NRR 1 side 163. Legges ikke ut om det ikke er spesielle ønsker.Det sjuende og siste dokumentet er også om Kristoffer Galle fra 1553, og ser slik ut:

bilete7889.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.