Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Bernt Jenssen

[#73913] 1. leiermål til Anna Andrea Johansdtr. f. 1851, Lanæs, Lenvik, Troms

Recommended Posts

Guest Kirsti Rye

Vi fant visst samme gutten Randi. Ser at en Johan Nilsen og kone er faddere, det passer med foreldrene til Anna i 23).mvh Kirsti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Gro Berit Sternang

Dette må da være bingo!Bosted når hans Theodor døpes er Tusø. Bosted når Johan Marenius konfirmeres er Tussø.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bernt Jenssen

Har vært på familiebesøk i ettermiddag og har derfor ikke fått svart til dere, mine hjelpere, dere er helt fantastiske.Et par ganger blir det spurt, hvor er Hans Theodor i FT.1900. Jo da er han pleiegutt hos Hans B. Kristiansen, Vasstrand. Han er innført som Hans Theodor Albertsen, etter sin far Albert Brox.Når jeg har lest innleggene, så har jeg vært en smule tvilende til den Anna som det har vært fokusert på. Helt til innlegg nr. 30 kommer. Synes det virker logisk.Atter. Jeg bøyer meg i støvet for det arbeid dere har nedlagt i dette, igjen tusen takk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Eva Henriksen

Ser at dere kom på rett spor etter hvert. Den Anna Andrea dere diskuterte i starten var søster til min oldemor Karen Marie. Det stemmer at de emigrerte til Amerika, og de kom aldri tilbake.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bernt Jenssen

Hei. Ja, jeg var litt forvirret ganske lenge i denne strengen, og er vel litt enda, selv om det meste er gått over nå :-)Det eneste jeg fortsatt lurer på er: Hva kan ha hendt når presten ved dåpsinnskrivingen til Hans Theodor har skrevet inn mor hans som Anna Andrea, det samme står både hos presten og klokkeren. Det er tross alt litt forskjell på Anna Andrea og Anne Jakobine, hun verserer med forskjellige fornavn, men mellomnavnet 'Jakobine' er alltid med! ???Du er sikker på at ikke søster til din oldemor var tilbake i Norge for en periode?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anne J  Engmo

Når jeg forstørrer lenken i innlegg 25 maks,syns jeg det ser ut som presten også der har skrevet Anna Andrea først,men så skrevet Jakobine over ! Kanskje presten rett og slett ikke klarte å skille de to damene fra hverandre.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Eva Henriksen

Utfra lenkene ser det ut til at den Anna (Jakobine eller ?) dere diskuterer tilhørte (tidligere) Hillesøy sogn i Lenvik prestegjeld.'Min' Anna Andrea var født på Lanes, men de flytta tidlig til Skognes-området, ho blei gift med en derfra, og de bodde der fram til de emigrerte. Dette er i Lenvik-delen av (det gamle) prestegjeldet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.