Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Egil Thee Danielsen

[#74208] Bønn om søk i am. FT. Noen med et bein innenfor ‘ansestrya’?

Recommended Posts

Gjest Egil Thee Danielsen

Jeg har i årevis lett etter en person som emigrerte til ‘Amerika’ med Stjernelinjen.Lars Danielsen Nilsen (f. 22.09.1865 og døpt i Korskirken i Bergen 26.11.1865) var sjømann, men forlot skipet ‘Le Moule’ i juli 1884 og vendte tilbake til sin fødeby. Han emigrerte imidlertid 18.03.1887 til Amerika med Stjernelinjen. Ifølge DAs emigrantprotokollutskrifter for tiden 1874-1930, er Lars amerikansk statsborger, noe som fortoner seg ganske merkelig.Jeg skulle gjerne ha konsultert noen amerikanske folketellinger for om mulig å se hvor Lars er blitt av. Dette krever medlemskap i Ancestry.com. Det har jeg knapt bruk for bare for å sjekke denne personen. Jeg ville derfor være svært takknemlig om noen med et bein innenfor ‘ansestrya’ kunne foreta et søk på Lars.Eller er dette en ‘mission impossible’ pga et håpløst vanlig navn ?De siste 3-4 årene har jeg ved rene tilfeldigheter – sjekking av etterlysninger og lesing av ‘obituaries’ – rullet opp to store slektsgrener i USA. Men Lars synes å ha gått opp i røyk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive