Gå til innhold
Arkivverket

[#74696] Bilhistorie

Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Reidar Oddløkken

250, Lurer på om opplysningene i bilkatalogen ikke helt stemmer med 1962-modell, Ford er nok riktig, men det tyder på at det er en ca. 1949-modell Tudor, beklager at jeg opponerer. mh Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annalisa Thelin Knutsen

Hei Reidar. Det er mye mulig du har rett. Vi vet jo ikke hva tid dette bildet er tatt, og bilkatalogen viser til den modellen som hadde dette nummeret i 1965. På den tiden fulgte nummeret eieren og ikke bilen. Han hadde antakelig mange biler med det nummeret opp gjennom årene. mvh Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Gjest Reidar Oddløkken

Kom over ei gammel BP-kjørebok som hadde et fint motiv utenpå, og lurer på om det er noen som greier å se hvor det er fra? Mh Reidar

bilete10095.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Denne bussen som vi ser bare bakdelen av, kjørte mellom Bodø og Narvik. ca på 1950 tallet. Den pleide å stoppe på Innhavet hvor passaskjerene kunne få kjøpt seg noe å spise.

bilete10100.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Steinar Nyløkken

Prøver meg med en liten bil-etterlysning her.Min grandonkel kjøpte en Graham 7-seter som Kong Håkon hadde hatt i sitt eie. Den var vel fra 20-tallet(?)Finnes det noen som har bilder eller opplysninger om denne bilen fra den var i kongens garasjer?/S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Ja, hvordan spore feks. en VW 1950 ? En nevnte muligheten av å ringe et nummer i Trondheim, en annen henviste rett og slett til Biltilsynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

I lenken i 259 nevnes Kong Håkon i Minerva under besøk på Tynset i juli 1929, og her er bildet fra boka 'Gamle Tynsetbilder'.

bilete10466.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.