Gjest Arnfrid Mæland Skrevet Februar 19, 2010 Del Skrevet Februar 19, 2010 og her er vår Morgan 4/4. Bildet er fra Skottland i 2005: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Lars Ove Wangensteen Skrevet Februar 19, 2010 Del Skrevet Februar 19, 2010 Johan Arthur (198)Bildet (ikke postkort) er nok tatt etter jeg ble født i 1954, og det gjelder alle Haugesund-bildene. Men jeg husker bare bruddstykker.Bilen på campingen husker jeg vagt da den var 'litt' annerledes enn bobla vår. Motorlyden var i hvertfall helt annerledes.Jeg har noen andre bilder fra den turen, men uten biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kurt Østbye Skrevet Februar 19, 2010 Del Skrevet Februar 19, 2010 Det var en flott Morgan, Arnfrid, så jeg tør ikke vise frem min kjekke cabriolet her nede, men husker godt min første bil, en VW 1600 TL Fastback, 1966 modell. Jeg bodde i Hamar, og husker hvordan Elverumsfolket glodde på den 'futuristiske' bilen når den var parkert i Storgata ......En annen ting er Eberspächer varmeapparatet som engang fikk Brannvesenet til å rykke ut, da det slet som verst med høylydt og røykfylt ettertenning ....... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Johan Arthur Hansen Skrevet Februar 19, 2010 Del Skrevet Februar 19, 2010 Det var da litt av en bil Arvid hadde fått og din bil er sannelig ikke langt unna! Hils til Arvid. Mvh. Johan Arthur Hansen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Arnfrid Mæland Skrevet Februar 19, 2010 Del Skrevet Februar 19, 2010 Du får komme deg på Face Book, Johan Arthur, så kan du følge Arvid M. nærmest fra time til time. Akkurat nå er han i Thailand, - på turne med det ene bandet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Johan Arthur Hansen Skrevet Februar 19, 2010 Del Skrevet Februar 19, 2010 Til Lars Ove! Jeg trodde det var postkort da jeg hadde bildet av Haraldstøtten fra før av (på et postkort) og bildet med kirken på er også på postkort og i tillegg på en kalender. Kanskje har dere vært leverandør av bildene? Mvh. Johan Arthur Hansen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Lars Ove Wangensteen Skrevet Februar 20, 2010 Del Skrevet Februar 20, 2010 Johan Arthur(206)Albumet mitt består av både postkort og foto tatt av min far. Sort-hvitbildene er postkort og fargebildene er fotoer. Det var nok sånn at det den gangen kanskje var billigere å kjøpe et postkort enn å ta et bilde? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Reidar Oddløkken Skrevet Februar 20, 2010 Del Skrevet Februar 20, 2010 Til bildet i 198, den svarte 'klassikeren' kan kanskje også være en Packard? men det er ikke godt å sjå, og enig i at bildet kan være fra rundt 1960, og den røde, er det en Skoda Octavia tro? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Birger Forsmo Skrevet Februar 20, 2010 Del Skrevet Februar 20, 2010 Jeg hadde en bil med registreingsnummr O 6905, men jeg får ikke til å legge inn bildet! Jeg husker heller ikke hva slags bil det var. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Johan Arthur Hansen Skrevet Februar 20, 2010 Del Skrevet Februar 20, 2010 Bildet må være i Jpeg (Jpg) formatet ellers er det bare å velge 'Bla gjennom' Mvh. Johan Arthur Hansen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Birger Forsmo Skrevet Februar 20, 2010 Del Skrevet Februar 20, 2010 Det har ikke hjulpet det heller, dessverre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Birger Forsmo Skrevet Februar 20, 2010 Del Skrevet Februar 20, 2010 Det var i alle fall i Bergen jeg hadde den, siden det var O6905 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Birger Forsmo Skrevet Februar 20, 2010 Del Skrevet Februar 20, 2010 For mange nokså mange år siden hadde jeg en Toyota registrert som varebil, som hadde setesperre, men som kunne omregistreres til personbil hvis en fjerneet setesperren etter et visst antall år. Den var utrolig god å kjøre, men livsfarlig for personer som ikke var forsiktig med gasspedalen. Trykket en for kraftig på gasspedalen så koblet den automatisk inn den andre forgasseren og skautt opp i en rasende fart. Jeg hadde tidligere kjørt en slik utleiebil i Bergen til bryllupet vårt så jeg var klar over hvordan det virket (Den var engelsk men jeg husker ikke navnet på den). Den Toyotaen angret jeg veldig på at jeg solgte. Han som kjøpte den klarte å kratsje den på sin første tur på tross av at jeg hadde gjort han oppmerksom på faren ved å være for tung på gassen. Han klarte ikke å stoppe for en bil som kom inn fra høyre og traff han så kraftig at han bare måtte vrake hele bilen. Jeg skulle gjerne ha visst hva den engelske bilen hette som jeg fikk leie? Den ble ofte kalt for sossebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Olav Naustdal Skrevet Februar 20, 2010 Del Skrevet Februar 20, 2010 Kanskje denne ? https://svvgw.vegvesen.no/http://timeplan.vegvesen.no/exttime/tidspunkt.aspx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Olav Naustdal Skrevet Februar 20, 2010 Del Skrevet Februar 20, 2010 Den linken var elendig... men o-6905 står iallefall på ein Opel Admiral den dag i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Birger Forsmo Skrevet Februar 20, 2010 Del Skrevet Februar 20, 2010 Er det mulig, Olav Naustdal? Jeg mener at jeg hadde den bilen fra 1961. Linken fungerte dårlig.Med vennlig hilsenBirger Forsmo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Reidar Oddløkken Skrevet Februar 20, 2010 Del Skrevet Februar 20, 2010 Det er nok mulig det Birger, jeg har også funnet ut det samme som Olav. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Olav Naustdal Skrevet Februar 21, 2010 Del Skrevet Februar 21, 2010 Sånn ser bilen ut, dette er ein Opel Admiral A 1966 som har det reg.nummeret i dag Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Birger Forsmo Skrevet Februar 21, 2010 Del Skrevet Februar 21, 2010 Jeg ser ingen som ligner. Hvis jeg hadde fått det til å legge inn bildet så ville du sett hvordan den ser ut.Med vennlig hilsenBirger Forsmo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Reidar Oddløkken Skrevet Februar 21, 2010 Del Skrevet Februar 21, 2010 En skiskytter med et fint bilnavn med historisk sus deltar i OL som pågår nå i 2010, amerikanske Sara Studebaker, undres om hun er av samme slekta som Henry og Clem Studebaker som var opphavet til bilmerket? Er ikke om å gjøre å finne det ut, men hun hadde fint navn! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kurt Østbye Skrevet Februar 21, 2010 Del Skrevet Februar 21, 2010 Er det bare navnet som ligner Reidar, eller er hun like linje-lekker som Studebakerne var ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kurt Østbye Skrevet Februar 21, 2010 Del Skrevet Februar 21, 2010 Her er lenke til Sara Studebakers blogghttp://sarastudebaker.blogspot.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Reidar Oddløkken Skrevet Februar 21, 2010 Del Skrevet Februar 21, 2010 Tja Kurt i 221, det var ikke så mye en fikk sjå til henne annet enn når hun startet på nummeret foran Tora Berger, men får kanskje sjå ho att i kveld så skal vi studere nærmere? Men du har rett i at Studebaker`ne var linjelekre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Reidar Oddløkken Skrevet Februar 21, 2010 Del Skrevet Februar 21, 2010 Det var ei blid jente Kurt!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Svein Botterud Skrevet Februar 21, 2010 Del Skrevet Februar 21, 2010 Min fars første bil var en Chevrolet antakelig 1937 modell. Den hadde registreringsnummer E-2206. Finnes det lett tilgjengelige registre (net-basert) på disse registrene? Det som ligger på DA er jo bare fram til 1926.LenkeEn annen ting jeg også lurer på er nåe man gikk over fra 4-sifret til 5-sifret registrering. Jeg tror det var på 50-tallet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts