Gå til innhold
Arkivverket

[#74731] Noen som ønsker oppslag i Oslo adressebok 1955?

Gjest Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

Gjest Carsten Schanche

BrageJohansen er ikke akkurat enkelt. Det er mange Thorl./Thorleif/Torleif, men ingen som har samme adr. som Karoline Johansen og mellomnavn er vanligvis ikke med. Det er også 11 stk. Henr./Henrik Johansen.Ingen Hans Hammeren og heller ingen Alma og Valentin Nordli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brage H. Pedersen

Takk Carsten! Forstår det med Johansen, at det kan være vanskelig. Dessverre vet jeg ikke mer nøyaktig hvor i byen de kan ha oppholdt se på gjeldende tidspunkt. Det at du ikke fant Hans Hammeren bidrar til å styrke en teori jeg har hatt lenge, og at Alma Nordli ikke finnes i adresseboka betyr vel kanskje at hun er død (ektemannen Paul Albert døde i 1950). Når det gjelder Valentin/Walentin så var det Almas etternavn som ugift.Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn-Erik Boye

Hei: Finner du en Olaf Evensen og kone Gudrun Camilla f.Brekke. Tror Olaf var pensjonist o.l. da han mistet armen i en arbeidsulykke. Tror kanskje Torshov o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Bjørn-ErikDet er ingen Olaf og Gudrun Evensen på samme adresse. Det er flere Olaf bl.a. en Olaf M.Evensen som er bud i Havnevesenet og bor i Torshovg.3. Så er det ei Gudrun Evensen som er enkefru og bor i Grimstadg.23. Det er vel på Sagene som ikke er så langt fra Torshov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Carsten Schanche

FinnDet er 3 stk. Anna Jansen i Oslo 1955Anna Jansen (Statsb.) Smålensg.1Anna Jansen, enkefru, Knud Graahsg.5Anna Jansen, frk. fhv. sykepl. Akersbkn.35og ei Anna Jahnsen, enkefru, Fossv.17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn H Bakken

til Carsten-tusen takk så langt, men den Anna Jansen jeg er på jakt etter var ikke gift - født 1908 på Modum Buskerud- døde i Oslo mener jeg på 1980 tallet. Hun bodde da i Folke Bernadottes vei på Kringsjå. Er 'sikker' på at hun bodde ett eller annet sted i Bygdøy Alle-Skarpsno. Etter det jeg har jobbet hun bl.a. som 'rengjørings/vaskehjelp' etc. Kan ikke huske hun hadde noen annet arbeide. Og kan heller ikke mene ha hørt at hun bodde noen andre steder i Oslo,men det kan hun vel da ha gjort. Da har vi igjen 2 av de du har ?? mvh finn h bakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

FinnDet er ikke hun som bor i Smålensg.1. Hun er født 1892 og gift med Oscar Jansen, iflg. 'Jernbanebøkene'. Kan du legge en lenke til dåpen til Anna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn H Bakken

til Carsten - har dessverre ikke lært meg ordentlig hvorledes legger inn lenke - men du kan finne henne, Anna Karense : Buskerud Modum min. Heggen 1906-1918 nederst på side 57 - beklager 1908, var 2/10-1909mvh finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Finn, du burde kanskje starte en egen tråd om Anna.Men, Lenken er her: Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Heggen i Modum, Ministerialbok nr. 14A (1906-1918), Fødte og døpte 1909, side 57.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1196&idx_id=1196&uid=ny&idx_side=-58>LenkePermanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Karlsen

HeiFins det en Marie Abelsen i adresseboken i 1955. I adresseboka for 1948, og ved den kommunale folketellingen i 1948 bodde hun i Maridalsveien 207. Jeg vet ikke når hun døde, men hun var født i 1873.På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Hei! Jeg søker adresse for følgende personer:Inga Hagen Hans Kristian, Kaare(Kåre) Hendrick, Olaf Vilhelm og Thomas Edvard Hansen. Alma Erika Olsen(Engh) Bolette Euigenie Olsen Kåre Paulsen Asta, Kari og Rolf Chr. VoldPå forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toril Osther

Hei,Kunne du se etter Rasmus Andreas Sørbøe og hans familie? Jeg kjenner navnet på hustruen, Inga Caspara, og en sønn, Sverre Andreas, men det skulle være minst en sønn og to døtre til. Jeg har familien i Drøbak i 1936 og i Oslo i 1960, men vet ikke når de kom til Oslo.På forhånd takk Toril Osther

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Hei. Prøver å finne en person oppvokst i Ibestad,Troms,men sannsynligvis bosatt i Oslo som voksen.Det gjelder Edvin M.I. Jensen (benyttet kanskje etternavnet Flaggestad også)Vet ikke om du har tilgang til folketelling for Oslo på 50-60 tallet også ? Edvin er født 30.07 1911.Min mailadr. er ajengmo@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Hei Carsten. Denne gangen lurer jeg på om du kan finne; Anna Karoline Nilsen.Hun kan også ha brukt ettern. Opsal eller Hagen. Kan ha bodd sammen med Martin N. Hagen og Anni Hagen. Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Hans PetterFor å finne dine Hansen og Olsen-folk trenger jeg yrkesinfo, ellers blir det umulig. Kåre Hansen f.eks. er det 30 stk. som heter. Det er 9 stk. Inga Hagen.Kari E. Wold, frk. (Freia) Båhusv.8Asta Vold, fru, Majorstuv.31cRolf Chr. Vold, siviling., geotekn. (Norges geotekn.inst.) samme adr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

TorilRasmus A. Sørbøe, fhv. rektor, Langerudhauge 8D, AbildsøSverre Sørbøe, agent, Rosenkr.g.15, bor C.Adelersg.12Norges filologer og realister, utgitt 1933:Rasmus Andres Sørbøe, lektor og skolebestyrer ved Drøbak komm. h.almenskole, f.16-4-1877 på Storø i Søndfjoed, sønn av byggmester Andreas Sørbøe og Juditte Olsen. Eks.art. 1901. 1 års studium ved Den tekniske høiskole i Karlsruhe. Matem.-naturvitenskapelig embedseks. 1918, bifag: matematikk, kjemi geografi med astronomi og botanikk, hovedfag: astronomi.Årsvikar ved forskj. skoler i Oslo 1903-09. Bestyrte Notoddens priv. middelskole 1909-13. Ansatt ved Halden off.h.almenskole 1913-19. Lektor ved Sydneshaugen komm.h.almenskole 1919-31. Lektor og bestyrer ved Drøbak komm.h.almenskole 1931-. Ulønnet kaptein.Gift 21-10-1911 med Inga Caspara Andrersson, f.8-10-1881 i Oslo, datter av skreddermester M.Andersson og Anna Andersson. 2 sønner og 2 døtre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

AnneEdvin Jensen, assist. (Henriksen & Steen) Sandakerv. 80BEdvin Jensen, lagerarb. Fagertunv.3 BestunEdvin Jensen, sjømann, Oscarsg.82Edwin Jensen, salgsrepr. (Norsk fruktcomp.) Hammerst.g.21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Mitt innlegg (362) og Carsten (368)Drt er desverre ikke så lett å få tak i yrke på personene jeg søker etter.Jeg antar følgende:Inga Hagen, f. 1896 var mor til Kåre Paulsen, f. 1914 så de kan ha bodd på samme adresse?Olav Vilhelm Hansen var lenge før 1955 Stuert Thomas Edvard Hansen hadde et spesielt navn og kan kansje finnes?Alma Erika Olsen(Engh) var frøken og født i 1880 slik at hun var pensjonist i 1955 Hennes søster Bolette Eugenie Olsen, f. 1876 var også pensjonist og det sies at de bodde sammen i 1955.Håper de kan finnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.