Gå til innhold
Arkivverket

[#74731] Noen som ønsker oppslag i Oslo adressebok 1955?

Gjest Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

Gjest Carsten Schanche

Hans PetterDet bor ingen Inga Hagen på samme adr. som Kåre Paulsen.Olaf/Olav Hansen er det mange av og mellomnavn er ikke alltid med.Det nærmeste jeg kommer Thomas er Ths.E.Hansen, kunstmaler, Bergsliensg.1Alma Engh Olsen, frk. Idunsg.3Det er kun en Bolette Olsen, hun er frk. og bor i Stensg.43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Hva Anna og Martin hadde som yrker vet jeg desverre ikke. Han var sementarbeider da de bodde i Røyken, om det kan hjelpe.Han var f.1887 i Stange og hun 1894 i Lier. Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Hva Anna og Martin hadde som yrker vet jeg desverre ikke. Han var sementarbeider da de bodde i Røyken, om det kan hjelpe.Han var f.1887 i Stange og hun 1894 i Lier. Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

MetteIkke enkelt med så vanlige navn. Det er en Martin Hagen som er pensjonist og bor i Engebråtv.16,Grefsen, ingen Anna der. Annie Hagen finner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Søstuen

Hei Carsten,Kunne du være så snill å skjekke om Per og Elin Glad er oppført i Oslo addressebok for 1955. Jeg tror de bodde i Oslo, men det kunne også ha vært Høvik.Tusen takk, Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

KjellDet er 35 stk. Aksel/Axel Andersen, men ingen som er rørlegger.Karl Andersen, snekker, Huitf.g 47Karl Andersen, fhv. snekkersvenn, Fr.Haslundsg.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Finner ingen Elin Glad.Per Glad, handelsdir. (Handelsdep.) Sofienb.g. 59b (Han er identisk med Per Størk Glad f.1908 og gift med Ingerid Schjelderup Bernt)Per Glad, disp. (Magasinforlaget A/S) Snarøyv.118, Snarøya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Hans PetterPaulsen, Kaare, Marid.v.312, NygårdPaulsen, Kaare, salgsrepr., Solv.86, Nordstrandsh.Paulsen, Kåre, sjåfør, (Tiedemann) Pilestredet 63BPaulsen, Kaare, verkst.arb., (Rodel. Treskofabr.) Agmund Botsv.35, Teisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

BeritOsc. Ness, innkjøpssjef, (Oslo Sporv.) Underh.v.5Oscar Næss, repr. (Torger I.Iversen A/S Stavanger) Arbiensg.2Oscar H.Næss, Maskinsetter (S. & Jul.Sørensen) Kvernkallv.9, BjørnslettaOskar Næss, disp. (A/S Globe International Transport & Spedition) Mog.22Oskar Kr. Næss, boktr. (S. & Jul.Sørensen) Kvernkallv.9, Bjørnsletta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Søstuen

Tusen takk Carsten. For Per Størk som bodde i Sofienberggt. 59. Disse husene ved Tøyenbadet/Tøyenparken var jo (og er kanskje fortsatt?) leilighetskomplekser bygget for folk som jobbet i departementene. Per Størk var forøvrig femmenning med den adnre Per Glad sin far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Hei Carsten.Trenger litt mer hjelp fra deg,har fått bekreftet Edvin Jensen som sjømann,da var det sannsynligvis han som bodde i Oscars gt.82,hadde vært supert å få vite om det bodde flere på den adressen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

AnneEdvin bor i 1.etg. i nr.82. I samme etg. bor også enkefru Elsa F.Lange, frk. Eida Bergseng og kontorsjef Erl.Christenssen. Ellers bor det ingen andre Jensen i nr.82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Carsten, kan du finne adressen til gullsmed Nils Johan Heg(g)land, f. 13.april 1890 i Os, Hrdl? Han bodde på/i området St.Hanshaugen i Oslo, men jeg vet dessverre ikke i hvilken gate.På forhånd mange takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Meringdal

HeiFinner du en Ferdinand Olsen og hans kone Anna? Bodde trolig på Kampen og hadde flere barn.mvh Thorbjørn Meringdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

TerjeNils Heggland, hovedkass. (Norsk Gullsmedarb.forb.) Gen.Birchsg.7Marie Heggland, fru, (Norsk Jernb.forb.) samme adr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.