Gå til innhold
Arkivverket

[#74731] Noen som ønsker oppslag i Oslo adressebok 1955?

Gjest Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

Gjest Carsten Schanche

KristinMaja Sørensen, frk. Glükstadg.2Ingen frk. Gunhild Sørensen og det er flere Arne og Else Evensen, men ingen som har samme sdresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eric Swane

Hei Carsten!Med takk for all tidligere hjelp skal jeg nok en gang benytte meg av dine utmerkede tjenester. En god dekl perifer slekt har tilknytning til Oslo, mye inngifte av tilsynelatende utlandske navn. Ikke alle vet jeg hvor ble av, og de fleste er uansett dårlig dokumenterte. Mange av følgende personer håper jeg du finner i Oslo i 1955?!Lembourn (uten fornavn)Knut StavlandCrosby (alle)Reidar ØstebySigrid ØstebyCharles Henrik AasuldsenGunnar Henry AasuldsenNihlen (mann?)Carl gustav LaursenSverre LølandMatz HøisætherGeoffrey EarlamCharlie W Sheapeard (usikker stabemåte, andre fornavn: Rolf, Aagot, Ariane)Leif JentoftOlof EdströmReinert BaratInger Helene Winderen--- mvh eric---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

EricPhilip R. Lembourn, styrmann, Løvensk.g.11cAftenposten 6-7-1951: Årets eksamener begynte 1.juni og sluttet 30.juni. Styrmannseksamen: Philip Robert Lembourn.Anna Crosby, frk. fhv. lærerinne, Prof.Dahlsg.51bAslaug Crosby, frk. (Felleskjøpet) samme adr.Laura Crosby, frk. samme adr.Margit Crosby, frk. samme adr.Gudbjørg Crosby, fru, Ullev.v.56dNatalie Crosby, Rosenlundg.6Ingrid Crosby, enkefru, Gabelsg.40Studentene fra 1897, utgitt 1922:Hans Kristian Crosby. Født 26-3-1879 i Kr.a. Sønn av disp. Anton Crosby (f.7-8-1849 i Rakkestad, død 3-3-1916) og hustru Fanny Elvira Swane (f.9-10-1855). Farsslegten stammer fra Rakkestad.Realartium som elev av Otto Anderssens skole. Off.eks. 1902. Mil.høisk.eks. 1905. Kaptein i 2.div.inf. 1916. Siden 1909 lærer ved Frogner skole i Kr.a.Gift 12-11-1910 med Ingrid Olsen, f.23-5-1887 i Kr.a., dtr. av gross. Oluf Georg Olsen og hustru Linchen Borch. Barn: Hans Kristian, f.8-4-1915 i Kr.a.Aasuldsen, Charles, arb. (Akers Mek.V.)Nordkappg.5Aasuldsen, Gunnar, radiomontør, (Nera) samme adr.Carl G.Laursen, fakturaskr. (Haakon Johannessen A/S) Slåttev.6, HøybråtenSverre Løland, tollkontr. Staffeldtsg.5Inger-H. Winderen, enkefru, Suhmsg.18bDet var det jeg kunne bidra med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eric Swane

Takk carsten,Da har jeg på generelt plan en klarere ide om hvem som forble i Oslo. Utrolig hvordan en rekke damer i familien giftet seg med tilsynelatende utlendinger og 'forsvant'. Artig å få 'konkretisert' denne Lembourn og ellers masse nyttig!eric

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

EricStudentene fra 1920:Inger-Helene Winderen, husmor, Oslo, f.10-2-1902 i Oslo, dtr. av fylkeslege i Vest-Agder Carl Christian Wishman og Ågot Antonie, f.Tingulstad. Mine foreldre er skilt. Gift 15-7-1931 med Thorleif Winderen, f.6-8-1879 i V.Aker, sønn av gårdbruker Jens Petter Winderen, Winderen hovedgård V.Aker (død 1917) og Anne Marie, f.Schagerberg (død 1-7-1932).Har i en rekke år (fra omkring 1930 til henimot siste krigsutbrudd) vært litteraturanmelder i Morgenposten. Forøvrig har jeg bl.a. skrevet to kronikker i Aftenposten samt endel innlegg i diskusjoner etc. i en rekke aviser. Spesialinteresser: Litteratur og bridge, under den forutsetning at dette siste ikke ansees for å være en 'ånsfortærende virksomhet'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eric Swane

Disse datadryppene fra 1955 er nyttige, så jeg prøv er meg på en annen grein i slekta, - hvem finner du?Carl Fredrik Schau-HansenKåre MoePer MoeSigval KnudsenCarl Bonnevie, kone Karin Valborg knudsenPeder VangLeif Johannes Friis Jarøy (kom til oslo når?)Odd Solheim (kom til oslo når?)mvh eric

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Finner du Bertha Marie Evensen, f. Olsen 8/12-1892?Sist kjente adr i 1922 da hennes mann (Ragnvald Eugen Evensen) døde, var Schleppegrellsgate 24.Iflg. skifte etter ham står det til anmerkning at hun fikk giftetillatelse 5/6-1956.Har ikke funnet foreløpig ny lysning,vielse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Noe jeg har lurt på, er om det var noen områder,adresser som ikke ble tatt med i Oslo adressebok.F.eks.områdene som grenset mot andre kommuner.Grorud f.eks. Var det noen områder,adresser som ikke ble tatt med?Arne Albert Evensen, f. 9/2-1909 ble gravlagt på Grorud da han døde i 1964.Kan du evt finne ham på Grorud eller i naboområdene rundt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

EricKåre Moe, førstesekr. (Jernb.tollst.) Rosendalsv.24, Nordstrandsh.Kåre Moe, konsulent (Industriforb. Rationaliseringskont.) Bellelagsterr.11, Bekkelagsh.Kåre Moe, snekker, Frognerseterv.48, SlemdalPer Moe, arb. (Aanonsen fabr.) Kyrre Greppsg.24Per Moe, disp. (Teksatur A/S) Schøningsg.2Per Moe, reiseassist. (Bennett) Ullev.v.57Per Moe, skreddermester, firma M.T.Moe, Schiøttsv.8, BygdøyPer A.Moe, Fredensb.v.27bbPer Arnesønn Moe, lærer (Østensjø) Ulsrudv.4, OppsalPer Jacob Moe, ing. (Myhren) Gravdalsv.20, RøaPer Reetz Moe, lektor, (Hegdeh.) Industrig.31bCarl Bonnevie, murmester, Bygdøy alle' 5, Krusesg.13bKarin Bonnevie, fru (Ing.forr.Atlas) samme adr.Norges Håndverksmestere:Carl Emil Christian Bonnevie, murm. Oslo, f.9-4-1916 i Oslo. Foreldre: Lagmann Carl Emil Christian Bonnevie og Aslaug f.Grundset. Læretid hos Eeg Henriksen og Didrik Lund, Oslo. Sv.brev 1937 og håndv.brev 1939. Middelsk., Oslo tekn.sk., bygningslinjen, betongteknologisk kurs, befalskurs i Sverige under krigen.Arbeidet i faget i Australia i 1 1/2 år. Studieopphold i Vancouver 3 mndr. Eget firma fra 1947. Satte bl.a. opp en del feerdighus i Sidney, Australia, har oppført større boligbygg i Oslo og ca. 150 garasjeanlegg for OBOS. Utfører ellers alt i faget. Tilsl. N.H.F. og medlem av murm. Landsforb., lokal håndv.for., laug og N.A.F. Har deltagermedaljen 1940-45 med stjerne. Interessert i jakt, fiske, sport m.m.Gift 1953 med Karin Knutsen. Foreldre: Sigvald og Birgit Knutsen.Leif Jarøy, regnskapssjef (Oslo krets av Norges Røde Kors) Holteg.22Odd Solheim, arb., Eugene Hanssensg.2Odd Solheim, assist. (Industridept., vassdragsavd.) Sverdrupsg.23Odd Solheim, ing. Kirkev.114e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

KristinBertha Evensen, enkefru (Telegr.v.) Schleppeg.g.24Kjell Folkvard Evensen, stud.jur., L.Erikssonsg.9Svend F. Evensen, sekr. (Norsk Hydro) samme adr.Nils Evensen, tømmermann, (Ragnar Fredriksen) J.Bjelkesg.86Det er en Arne Evensen som er vaktmann og bor i Hallvard Bergvesv.3 på Grorud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eric Swane

har ikke rukket å se på det, men:Kåre født 21 aug 1900, gravlagt på Nordstrand, yrke ukjent, kone HilmaPer er deres sønn født 24 sep 1939, gift med Inger men etter 1955? begge dødeeric

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eric Swane

fortsetter:Kåre kan være konsuleneten,Per tror jeg ikke het noe mer og arbeidet ikke i familefirma, så arbeider eller reiseassistent?mvh eric

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Gilhuus

Hei Karsten, Kan du finne ut noe om disse???ANNA THORINE GULBRANDSDTR RUUD født 29 januar 1883 i Oslo.GUDRUN KRISTINE GULBRANDSDTR. RUUD født 22 januar 1885 Oslo. She married JENS PEDER WILHELM. ANDERSEN født 24 november 1880 in Køge, Danmark. Han var forsølver/reparatørCARL EMIL GULBRANDSEN RUUD født 1889 in Oslo. Carl Emil var sjømann i 1923RAGNHILD AAGOT GULBRANDSDTR. RUUD født 19 mai 1896 in Oslo.Tuusen takk!! mvh Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

EricJeg tror ingen av dem er den riktige Per siden han er født i 1939.Førstesekretæren er iflg. Statskalenderen av 1957 Kåre Moe, f.1900, ansatt 1955 i Tollvesenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.