Gå til innhold
Arkivverket

[#74731] Noen som ønsker oppslag i Oslo adressebok 1955?


Gjest Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

Gjest Carsten Schanche

AlfredAslaug Jørgensen, fru (Kjoleindustri) Konowsg.96bAslaug Jørgensen, fru (Renva) Teisenv.24, BrynIngen Odd eller Ann-Britt På samme adr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Lauritzen

Hei, Carsten !Kan jeg bry deg med å prøve å finne adr til følgende personer i 1955: Olaf Roald Lauritzen, Alf Lorang Lauritzen, Egil Oddvar Lauritzen, Rolf William Lauritzen, Ruth Adeleide Lauritzen (har muligens byttet etternavn), Rolf Eugen Aske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

KjellJeg skriver og du velger Lauritzener:Olaf, pensjonist, Stockfl.g. 41BOlaf, sjåfør (Schøyens Bilcentr.) Økernv.6Alf, bygn.arb., Maridalsv.45Alf W., arb. (Veiv.) Feltspatv.38, LambertseterEgil, baker (Westend Bakeri) T.Meyersg.45Rolf, buntmaker, Toppåsv.64, PrindalRolf, firma Lauritzen & Thommessen, Staudev.24, SognRolf, sjåfør (Ikas) Stockfl.g. 41BRolf W., kranfører (Akers Mek.V.) Grønneg.10Ruth, (Meteorol. Inst.) Eddav.34, SmestadRuth, disp. (A/S Krambua) Tingstuv.17, BestunRuth, frk. (Skibsfartens Arb.giverforen.) Munkedamsv.70bRuth, frk. (Blikksl. Forening) Sarsg.2Rolf E.Aske, verkstedarb. (Statsb.) Væringkleiva 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete kjølgård

HeI! JEG LETER ETTER GULBRANDSEN OLAUS ,MARIE ,OLE OG ALETTE. NOEN AV BARNA HETER HANSINE, GUNDA, OSCAR ,VIKTOR LORANG OG HILDA . FINNER DU NOEN AV DISSE. MULIIGENS GAMLE OSLO, VÅLERENGA OG GRØNLAND. ETTERNAVNET KAN OGSÅ VÆRE SKREVET FORSKJELLIG SOM GUDBRANDSEN ELLER GULBRANSEN. SPENNENDE HVA DU FINNER . pÅ FORHÅND TAKK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Godeste GreteDet er flere sider med Gulbrandsen. Kan du sette opp hvem som er foreldre og hvem som er barn av hvem. Når er de født ca.? Hvis du vet yrker på noen av dem så er det fint, og skriv med små bokstaver er du snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

JarleRolf Sørbye, repar. Schweig.g.83Jul. Sørbye, fhv. lok.fører, samme adr.Ingeborg Sørbye, frk. fhv. lærerinne, Krumg.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete kjølgård

Hei Carsten! Beklager de store bokstavene men det gikk litt fort for seg. Men den jeg er ute er Ole Gulbrandsen født 1872 fra Nordre Fron, gift med Marie født 1874 fra Wærmland. Han var kullarbeider i 1910 og de hadde barna Oscar Martin født 1899,Hildur Albertine født 1901 og Victor lorang født 1909. I 1910 tellinga bor de Snedkergangen 1 som vel lå ganske sentralt i dagens Oslo. Igjen setter jeg pris på at du er så hjelpsom. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

GreteDet er ingen Ole og Marie på samme adr. og det er ingen Hildur Gulbrandsen (hun kan ha giftet seg). Videre er det en Victor Gulbrandsen som bor alene i Kjølbergg.1, han er fullmektig ved Kemnerkontoret (tvilsomt om det er 'din' Victor).På Gravminner finner jeg en Oskar Martin Gulbrandsen f.26-8-1899 og død 8-5-1973 Nordre Gravlund. I samme grav Ellen Marie Gulbrandsen f.10-4-1899 og død 17-3-1992. Det er mange Oskar Gulbrandsen i boka, men ingen som bor sammen med Ellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

LittaMartha Ingebretsen, enkefru, Eugene Hanssensg.1Martha Ingebretsen, enkefru, melkeforr., Løkkev.4Martha Ingebrigtsen, frk. (Sporv.) Bentseg.6bMartha Engebretsen, frk. (Norske Folk) Åsliv.6, Bekkelagsh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete kjølgård

Hei Carsten! Takk skal du ha. Jeg har også funnet denne oscar og ellen og det er riktig oscar utfra fødselsdatoen. Men der er det slutt. Ole var bror til min oldefar. En stor barneflokk som ble spredd for alle vinder,så jeg prøver å samle dem sammen og finne ut litt om deres etterkommere. Og enkelt skal det jo ikke være !!! Mvh Grete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

GreteHer er alle Oskar Gulbrandsen, så kan du se om det kan være noen som passer med 'din' Oskar:Oscar, disp. (Olsen & Scheve) Tråkka 3, SlemdalOscar, eksped. (Samvirkel.) Tåsenv. 125, TåsenOsc., fullm. (Kreditk.) Rognerudv. 25, BrynOscar, handelsmann, Brug.7Oscar, fhv. kirkegårdsarbeider, Hovinv.6Oscar, lagerarb. (H.Meyers Trikotasjef.) Fredensb.v.13Oscar, malersvenn (Johs. Solberg & Sønn) Mandallsg.5Osc., vaktm. (Norsk Vaktselsk.) Malerhaugv.11Oscar, vaktm. (Norsk Vaktselsk.) Wilsesg.3bbOscar, fhv. verksm., Dronning Ingridspl. 11Oskar, forsk.snekker, (Ragnar Evensen) Toftesg.55Oskar, sjåfør, Tvetenv. 60, Bryn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Carlsen

Kan du vennligst se hva/om du finner noe på disse?1. Inga Jacoba Engeland 2. Jenny Konstanse Engeland Pedersen, g.m. Peder Agathon Pedersen 3. Ragnhild Engeland Larsen (enke etter Max Larsen) 4. Karen Bergljot Engeland 5. Alfhild Johanne Engeland 6. Karl Engeland 7. Rolf Johan Engeland 8. Solveig Bergljot Engeland Pettersen g.m. Alf Pettersen. Evt. har de skiftet etternavn fra Pettersen til Platteng senere.Har funnet flere av disse på Gravminner. På forhånd takk.Hilsen Berit Carlsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

BeritInga Engeland, frk. Bentseg.19Karl Engeland, firma Gamsth og Engeland, Sonsg.3c. Gamsth og Engeland, konfeksjon, dame- og herreskredderi, Thv.Meyersg.36Rolf Engeland, assist. (Akers. Sparebank) Etterstadsletta blokk 31aRolf Engeland, kontorsjef (Utlånskont. B) C.Michelsensg.42Finn Engeland, typogr. (Nationaltr.) samme adr.Ingen Jenny og Peder Pedersen på samme adr.Det er 8 stk. Ragnhild Larsen som ikke er fru/frk.Alf Platteng, eksped. (Johs. Linde) Båhusv.26. Ingen andre Platteng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Carlsen

Tusen takk for hjelpen.Når det gjelder Jenny og Peder Agathon Pedersen, så vet jeg at Peder brukte Agathon som første navn. Kan du vennligst se om du finner noe på det navnet?Ragnhild Larsen: Hvis det ikke står spesifikt enke etter, så er det ikke godt å vite hvem av de som er den riktige.Platteng: Det er antagelig rette mann.Så verken 4. eller 5. fant du noe på? DEt kan være de har giftet seg/er død i 1955.Det er flott at du tilbyr oss denne tjenesten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

BeritDet finnes en Agathon Pedersen, kontrl. (Glommens Træsliberi) Hartmannsv. 36, Lilleaker, men ingen Jenny på samme adr.Det er 4 stk. enkefru Ragnhild Larsen:Ragnhild, Valkyrjeg.11Ragnhild, Vøyensvingen14Ragnhild, (Frognerseteren) Sinsenterr.15Ragnhild, firma Jørgen A. Larsen, Storg.47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Carlsen

Takker for svar igjen.Jenny og Agathon Pedersen: Var det regelen at også hustruen sto oppført i adresseboken? Og Lilleaker, tilhørte det Bærum? Ser de var begravd på Ullern kirkegård i 1965 og 1970, så da var det kanskje ikke så utenkelig at de bodde på Lilleaker i -55? Jeg bare spør, er ikke så veldig kjent i området, men innbiller meg at det ikke er så langt mellom Lilleaker og Ullern.Når det gjelder enkefru Larsen så får jeg bare la det i ro inntil videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilde roos

Søker etter Ella gift Økern.Kanskje litt tynn innformaslon men hun skal ha giftet seg med en grosist med etternavnet Økern.Mvh hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Ingen Ella Økern i boka.Aftenposten 2-4-1987, anmeldte dødsfall: Ella Othilie Økern, f.3-7-1914.Hun døde på Nordstrandshøgda 29-3-1987, bisatt Nordstrand kirke 9-4-1987. Ingen mann er nevnt.I adresseboka er det en Rolf Økern, disp. (M.C.Økern) Nordseter Terr. 1, Nordstrandshøgda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarle Schau

hei og takk for hjelp Carsten!finner du denne også?Sigurd Viborg/ Wiborg og sønnen Ivar Laurits Sigurdsen/ Viborg/ Wiborg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

God morgen Carsten! Min onkel mente at noen i familien hadde en gullsmedforetning på Torshov eller ved Sagene skole? Deres navn skulle väre Halvorsen eller Andersen. Vet at fetteren til pappa hadde en urmakerforetning som het Halvorsen, men gullsmed? Onkel bodde i California fra krigens slutt, så jeg stoler ikke helt på at han husket så godt på sine siste dager. Men hadde värt artig å vite om det var noe i det!? Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.