Gå til innhold
Arkivverket

[#74731] Noen som ønsker oppslag i Oslo adressebok 1955?

Gjest Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

Gjest Carsten Schanche

EllenDette finner jeg:Peder Andersen, repar. (Victoria Pletv.f.) Teglv.g.5, 2.etg.)Ragnhild Ruud, frk., kass. (Oslo Spareb.) samme adr., men 1.etg.Anna Ruud, frk., samme adr. som Ragnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei igjen Carsten :o)Kan du sjekke om det bor en Signe Bergljot Lorentzen eller Engen i Tromsøgt. 24 på Rodeløkka?Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Rigmor :o)Ingen Signe i Tromsøgt.Signe Lorentsen, fru, Veitvedtsvingen 5D, VeitvedtSigne Lorentzen, frk. (Oluf Lorentzen) Eckersb.g.55Signe Lorentzen, frk. (Oslo Handelsst.) Geitmyrsv.73cSigne Engen, frk. (Ullevål) Oscarsg.30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk enda en gang Carsten :o)Da er det hun som bor i Veitvedtsvingen 5D, Veitvedt. Hennes datter, min tidligere svigermor og svigerfar bodde der :o)Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Hei igjen Carsten!Kan du se om du finner:- Lilli Elisabeth Hansen evt Olsen f: 1897 gift med Bjarne T. Olsen f: 1905- Henrik Rudolf Hansen f: 1895- Karl Vilhelm Hansen f: 1900- Rolf K. Hansen f: 1907På forhånd takk!/S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Carsten :o)Kunne du fortelle meg hvilke andre som står oppført i Veitvedtsvingen 5D, Veitvedt, foruten fru Signe Lorentsen?Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Rigmor :o)Det er ingen oversikt over Veitvedtsvingen, så da blir det for omfattende for å si det mildt. Det bor iallefall ingen andre Lorentsen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Carsten :o)Dumt forklart av meg kanskje. I Veitvetsvingen 5D på Veitvet vokste min første mann opp, med foreldrene Inge Sundbakken og Sonja Bergljot Sundbakken. Signe Bergljot Lorentzen som du fant i adresseboka 1955, må på den tiden ha bodd hos sin datter og svigersønn i Veitvetsvingen 5D. Dette var to etasjes rekkehus på Veitvedt.Sundbakken blir da det rette navnet å se etter.Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

GreteGerh. Amundsen, avd.ing. (Oslo Sporv.) Morellsv.29, GrefsenStudentene fra 1919, utgitt 1950:Gerhard Antoni Amundsen, Grefsen, f.15-3-1900 i Oslo, sønn av snekkermester Olaf Amundsen (15.1.1868-1.7.1939) og Nicoline Jacobsen (20.7.1875-). Gift 25-5-1929 med telgrafistinne Klara Mathilde Olsen, f.10-12-1899 i Bergen, dtr. av tollkasserer Bendix Olsen (12.10.1874-) og Inger Gurine Paulsen (15.8.1871-).Elektroing. fra N.T.H. 1924. - Ass.ing. ved Telegrafvesenet og Oslo Telefonanlegg henved 2 år til 1927. Elektroing. ved A/S Oslo Sporveier siden 1927. - Ridder av Tr.heim Studentersangforenings orden 'Vrangstrupen'.Det er listet opp 5 barn med f.data.Jeg fant Gerhard og Klara på gravminner.Norges Håndverkere 1938:Olaf Amundsen, snekkermester, Bekkelagshøgda, f.15-1-1868 i Grong, Namdalen. Foreldre: Amund Torgersen Føinum og Ane Eriksdtr.Reiste efter læretiden til U.S.A. i 1888, arbeidet som snekkerformann ved flere fabrikker der. Sv.pr. i Oslo 1895, form. ved Mandalsgatens Høvleri 1900, senere 16 år ved Osterhaugsgatens Høvleri. Fikk 1917 ledelsen av A/S Håndverk, overtok 1920 denne bedrift sammen med Andreas Langlie. De kjøpte Enebakveien 31 og 33, hvor de ennu driver forretning. Komm.valgt medl. av Bekkelagskirkens styre. Flere år medl. av Bekkelagshøgdas Vels styre.Gift 1897 med Nicoline Jacobsen. Foreldre: Johan Jacobsen og Gina. - 4 sønner og 2 døtre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Rigmor :o)Inge Sundbakken bor i Veitvedtsvingen 5DDet er bare 2 til som heter Sundbakken i boka:Arvid J., lagerarb. Fugleliv.14, BrynOla, assist. (Kværner Brug) Vennersborgv.6, Bestun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.