Gå til innhold
Arkivverket

[#74731] Noen som ønsker oppslag i Oslo adressebok 1955?

Gjest Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

Gjest Carsten Schanche

BeritDet bor en sporveiskonduktør Hans Løvlie i N.Juelsg.47, 3.etg., men ingen andre Løvlie på samme adr.Så er det ei Agnes Løvli, fru, E.Sundtsg.52, men her er det ingen Hans. Frk. Ragna Løvli har samme adr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Takker igjen for det flotte tilbudet ditt. Det er nok nr.47 som er riktig. Jeg var på julebesøk der i 1950-årene, men huska ikke husnr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest morten undseth

Godag. Hvis du har mulighet til å se om du finner min noen i min kones slekt i Oslo i din adressebok, Hun het og var født: Jenny Henrikke Olsen, født i Kristiania 30.09.1904 - død 12.02.1978. (Hun var født Jensen). Jeg fant at hun var gravlagt på vestre gravlund på nettsiden til gravferdetaten i Oslo,[url="http://www.begravdeioslo.no/resultat/name/jenny>http://www.begravdeioslo.no/resultat/name/jenny henrikke/year_of_death_uncertainty/1/sort_by_column/last_name/sort_order/1det er mulig hennes mann som er registrert som død samme dato og registrert ved siden av: Henry Emanuell Olsen 22.03.1897 - 12.02.1978 om det kan hjelpe.Ved hennes fødsel bodde familien i Sorgenfrigata 36, Majorstua i Oslo ,her er linken til folketellingen i 1910:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

ArneStrand-Mathisen, D (Solveig Strand-Mathisen) damekonf. Stortorvet 12Strand-Mathisen, Solveig, frk. firma D.Strand-Mathisen, Heggeliv.38, Heggeli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morten undseth

Carsten: om innl.853. tusen takk for hjelpen, dette kan jo absolutt være noe, må se litt nærmere på dette. Det at det står et annet navn bak i parentes, hva betyr det tror du? Det samme for henne: Bristol, kan det være arbeidssted tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Anne-LiseIngen med disse fornavn heter Berget. Finner ei Louise Berg som er enkefru og bor i Enerhaugg.27. Det er flere Berte Berg.MortenDet er arbeidsstedet ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vidar hansen

Hei Carsten kunne du hjelpe meg litt? Marie Hansen født Kongsvinger 02.08.1882. FT 1910 bosatt Rozenkrantsgt 15 i Oslo. Ref lenke. Lenke Kan marie finnes bosatt Oslo 1955.? Marie hadde tvillingsøster Anna.OK Alle slektninger på Kongsvinger husker tante Anna. Ingen har nevnt Marie. Flyttet tidlig til Oslo,antagelig gravlagt Oslo.Har ikke funnet gravminne. Hvordan finne Marie,barn?Mvh Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

VidarDet er helt umulig med et så vanlig navn. Dessuten kan hun ha giftet seg og da blir det enda værre. Du må lete i kib etter en eventuell vielse i Oslo,( hvis hun giftet seg der da). Rosenkr.g.15 hører til Johannes krets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

RonnyDet finnes en Alfred Opsahl i adresseboka, han er gartner og bor i Skogv.8, men der bor ingen Marie. I Dælenengg.33 bor det ei fru Marie Opsahl (Tiedemann), men ingen ektemann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ronny Folkvord

Takk for oppslaget.Kan du ta et nytt oppslag for meg ? Det er Oskar Johannes Olsen (1894-1975). Han drev i mange år en frisørsalong i eller ved Bygdøy allé. Vet ikke hvor han bodde. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

RonnyNordreg.20:Martha Olsen, privatpleierskeOskar J.Olsen, frisør (P.Meder)Randi Haugen Olsen, frk.(Fernando Ringvold)Herrefrisør P.Meder lå i Bygdøy alle' 25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

KjellIngen av disse er å finne i adresseboka. Hvis det er misjonæren Sigurd Aske f. 20-7-1914 i Brunlanes du lurer på, så har jeg endel info om han hvis du er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

KnutJoh. Sørensen (Statsb.) vaktm. Norderh.g32Johan Sørensen, inneh. av Golia Isenkram og Fargehandel, Arne Garborgsv.13, GoliaJoh. Sørensen, sjåfør, Øvrefoss 8dTh. Sørensen, arb. (Sønnichsen Rørvalsev.) Maridalsv. 237bTh. Sørensen, drosjesjåfør, Etterstadg. 20bThorbj. Sørensen arb. (Akers V) Bentsebrug. 8Thorbj. Sørensen, arb. (Brødrene Braathen) Gjøvikg. 7bThorbjørn Sørensen, bygningsarb. Waldemar Thranesg. 23bThorbj. Sørensen. maler (Holmenkolb.) O.Schousv. 22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Sørensen

Hei igjen.Håper du vil hjelpe meg en gang til :)Ingrid Eugenie Sørensen (pikenavn Svendsen) mulig adresse: Maridalsveien 237b, int. i event. yrke eller hva som helst ellersmvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.