Gå til innhold
Arkivverket

[#74731] Noen som ønsker oppslag i Oslo adressebok 1955?

Gjest Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

• 2 uker senere...
Gjest Frank H. Johansen

Lang tråd, dette, men jeg prøver allikevel:Hvor bodde min mors ugifte grandtante, Jenny Otilie Gran, f. 1887 ?Hun døde i Oslo i 1956 og jeg prøver å finne ut hvor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank H. Johansen

Ved nærmere ettersyn ser jeg at det ser samme adresse som hun og hennes søster (min oldemor) flyttet til i 1914. Om det er samme leilighet er ikke godt å si, men allikevel litt artig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Carsten!Kan du se om du finner Thorbjørn (Alfred) Lund og kona Margit Lund, ev. med datteren Karin Lund i adresseboka? Han er f- 1895 - kona 1898 og datteren? På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Hei , har du anledning til å titte på von Krogh , hans fulle navn Albreckt Gottlob Caspar von Krogh -tannlege og Kirsten von Krogh.Og om mulig i yrkeslista på hvilken adresse han var tannlege ? På forhånd takk , Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Finner ingen T.Lund og Margit på samme adr. Heller ingen Karin Lund.T.Lund, ing. (Norske Remfabr.) Hamborgv.11, NordbergTh. Lund, kvartermester, (Sjøkrigsskolen) Sannerg.14Thorbjørn Lund, avd.bestyrer (Oslo Spareb.) Sognsv.46, Ullevål HagebyThorbj. Lund, eksped. (Tiedemann) Frydenlundg.11Thorbj. Lund, firma Norsk Lydbånd & Radio, Calmeyersg.17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

ToveEnkefru Kirsten von Krogh bor i M.Thorsensg.5.Han er omtalt i Norges Tannlæger sammen med sin bror og brorsønn hvis det er av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Røed

Kan du lete etter Marie Røed i Sorgenfrigate 22? Jeg vet hun bodde der fram til sin død, men vet ikke når hun døde.jan erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Jan ErikJoda, enkefru Marie Røed bor i 1.etg. I 2.etg. bor Rolf Chr. Røed, salgssjef (Leiv Engelschiøn) og fru Nora Røed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

ToveØivin von Krogh, sønn av tannlæge Carl Ludvig Herman Salicath von Krogh og Aagot Grue, f. i Kristiania 6-2-1902.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Gilhuus

Hei, Godt nyttår! Det dukker stadig opp flere osloboere i slekta. Kan du hjelpe meg med noen av disse?:(i) Ragnhild Alvilde Thorvaldsdtr. LARSEN ble født 24. august 1905 i Kristiania Hun giftet seg med Olaf BERNTSEN. Han ble født 22. april 1906f) Thea Johansdtr.. KARLSEN ble født. 03 juli 1892, Hønefoss, Hun giftet seg med Ragnvald Peter HAGEN 13 april 1913 i Hønefoss, Buskerud. Han ble født 17 mai 1889 i Asker, (i) Anny Ragnvaldsdtr. HAGEN Hun giftet seg med Vittorio (ii) Reidar Ragnvaldsen HAGEN. Han giftet seg med Oddbjørg h) Ludvig Johansen KARLSEN, ble født 18 april 1896, Hønefoss,Han giftet seg med Elvine Mathilde LARSEN . Hun ble født 5. august 1901 i Oslo (i) Lorang Eugen Ludvigsen KARLSEN ble født 20. august 1920 (ii) Erling Willy Ludvigsen KARLSEN ble født 26. august 1923 i Oslo. Han giftet seg med Mary. Hun ble født 31, august 1922Tusen takk!! mvh Ellen Gilhuus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

EllenGodt år ja!Det er ingen Olaf og Ragnhild på samme adr. Heller ingen Hagen som passer sammen.Når det gjelder h) så blir det vanskelig med så vanlige navn og når de i tillegg kan bruke både Johansen/Karlsen Ludvigsen/Karlsen så må jeg melde pass. Hvis du har yrker på disse kan jeg se en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Sandblost

Hei CarstenFinnes det en Augusta Aall i Oslo 1955? Hun var født i 1862, men jeg vet ikke når hun døde. Trolig i 1958.mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

KnutIngen Augusta Aall i boka. Kanskje det er hun som iflg. Aftenposten blir kremert ved Det gamle krematorium: Frk. Augusta Aall 8-3-1948.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Hei! Skulle gjerne ha funnet Sigurd Thomas Halvorsen og de han bor sammen med.Han skal være født rundt 1925-26. På forhånd takk! Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

ErlingLouise Kristoffersen, fru (Norsk Transp.arb.forb.) H.N.Haugesg.26Louise Olsen, enkefru, Kingosg.12Louise Olsen, enkefru, Parkv.4bLouise Olsen, fru, Trollsvingen 3, Ullev. HagebyLouise Olsen, frk. Fredensb.v. 16Louise Olsen, frk. (Riksarkitekten) Kjølb.g 13Louise Olsen, frk., fhv. sykepl. Hammerg. 18aLouise Olsen, (Louise Orvan) tobakks- og sjokoladeforr., Tøyeng. 2Lovise Olsen, enkefru, Markv. 20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.