Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Odd Jan Skriubakken

[#74876] Folketelling 1910

Recommended Posts

Ble det holdt noen folketelling i 1910 - på samme måte som i 1900? Hvis svaret er ja - vil den i så fall bli digitalisert? Det er sikkert flere enn jeg som håper at svaret er ja på begge spørsmålene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det. Jeg burde selvfølgelig gjort et søk før jeg stilte spørsmålet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Hunskaar

I lenka i (4) står det at FT1910 vil bli tilgjengelig 1. januar 2011, men jeg har ikke hørt annet enn at den vil bli sluppet 1. desember 2010, altså på 100-årsdagen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunnar Sigdestad

Takk og pris! Eg har allereide hatt nedteljing lenge!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jarle Schau

Det står her at siste folketelling var gjennomført i 1980.Hadde vi ikke en telling i 2002 også? Husker vi måtte sende inn skjema og klistre noen lapper vi mottok i posten på dørkarmen vår?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Hunskaar

Vi hadde ei folke- og boligtelling i 2001: http://www.ssb.no/emner/02/01/fob2001/Artikkelen i (4) er datert 1999, men skal rett nok være oppdatert i 2002 - dog uten at folke- og boligtellinga 2001 er kommet med. Nå var vel ikke denne ei folketelling i ordets rette forstand, da personopplysningene var hentet fra Folkeregisteret på forhånd. Tellinga fokuserte først og fremst på bolig og boforhold.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.