Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#74986] Janiche Jansen født ca 1752 trolig i Bergensområdet

Recommended Posts

Gjest Kjell Høyer

Janiche Jansen er gift med Lars Gunarsen født ca 1750. Finner følgende barn på dette paret: Gunner Larsen 10 Feb 1789 Ole Johan Larsen 14 Sep 1784 Ro(g)nald Jansen Larsen 18 Feb 1786Er det noen som klarer å finne ut hvem som er foredrene til Janiche Jansen primært, men og gjerne Lars Gunarsens foreldre. Rent kirketeknisk synes disse å være tilknyttet Nykirken i Bergen.Vennlig hilsenKjell Høyer

Gjest Arnfrid Mæland

Agates dåp i 1780 Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8719&idx_id=8719&uid=ny&idx_side=-27>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Ole Johans dåp 1784 Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeRognild Jansens dåp i 1786 Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Tollinspektør Jansen er fadder, som vel er identisk med Andreas Jansen f 1740, div steder, men tollinspektør i Bergen fra 1778. Jannikes bror? Gunnars dåp 1789 Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Tollinspektør Jansen er fadder.Marte Marias dåp i 1791 Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Gjest Arnfrid Mæland
Gjest Kjell Høyer

Takker - Arnfrid -Navnene på barna til Janicke nemlig Rognald og Marthe Maria og Ole Johan tyder med stor styrke på at det du nå fant er rett.Dermed blir spørsmålet: Hvem er foreldrene til Rognald Jansen og til Marthe Maria Olsdatter ?Og er hun enke ved vigsel?

Gjest Kjell Høyer

Dette viser jo helt klart, Arnfrid - at du nå har funnet rette foreldre på Janiche.Nå blir det spennende å se om man kan finne rette foreldre på Lars Gundersen i tillegg til på foreldrene til Janiche.Takk for all mulig hjelpKjell

Gjest Arnfrid Mæland

Litt dumt at det ikke ble laget lenker til den andre debatten [url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=75003&sok=&nr=17&antinnlegg=12&startnr=&antall=&spraak=#anker>LenkeForøvrig er jeg enig i at Marte Maries 1. mann het Nils, og jeg har en mistanke om at det er henne vi finner her i 1801 hos sønnen Ole på 60 år Lenke og at det kan være hun som dør her i 1807 LenkeOle Nilsen finner vi her i 1804

Gjest Kjell Høyer

Takker for bidrag fra deg, ArnfinnBeklager at jeg lagde to tråder. Mitt håp var å dra med noen som hadde sett seg ferdig på Janiche tråden - og inn på Rognaldstråden. Jeg tenkte ikke på at det gikk an å legge en lenke til den andre tråden... så jeg la bare et nummer.Kjell

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.