Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#75570] hjelp til og finne skipslisten for Gunder Berg

Recommended Posts

Gjest bjørn andreas løkken

Hei , er det noen som kan hjelpe meg og finne skipslisten for ' Tingvalla ' min oldefars bror het for Gunder Kristensen , men tok navnet Berg , enten før eller etter de kom til USA , han var født i 1855 i Romedal men utdannet seg som sersjant i jegerkorpset ca 1879 i Oslo og giftet seg med Hanna Hafnor i Oslo før de emigrerte til USA i 1880 - 81 , med seg på turen hadde de sin nyfødte førstefødte sønn Halfdan på 9 måneder , Regner med at de gikk i land på Ellis Island , deres bestemmelsessted var Junction City i Wisconsin. Jeg trenger så sårt denne skipslisten til min bok om vår slektshistorie På forhånd tusen takk for hjelp , vennlig hilsen Bjørn Løkken

Hei Arne ( jeg tror du har hjulpet meg med en skipsliste før jeg , hvis jeg ikke husker feil ) Tusen takk for at du kom inn på banen.Jada det er ' min ' Gunder og Hanna som reiser her sammen med sin sønn Halfdan . Navnene deres er litt feil skrevet her og likedan Romsdal , som skal være Romedal.Tror du det er noen mulighet for og finne Skipslisten for Ammerikabåten ? skulle gjerne hatt den i utprintbar versjon ,Vennlig hilsen Bjørn

Gjest Gaute Klepp

Jeg tror jeg fant listen: New York Passenger Lists, 1820-1957 about Jas Berg Name: Jas Berg Arrival Date: 11 Jul 1881 Estimated birth year: abt 1856 Age: 25 Gender: Male Port of Departure: Christiania, Norway and Kristiansand, Norway and Copenhagen, Denmark Destination: Norway Place of Origin: Norway Ethnicity/Race­/Nationality: Norwegian Ship Name: Thingvalla Search Ship Database: View the Thingvalla in the 'Passenger Ships and Images' database Port of Arrival: New York Line: 28 Microfilm Serial: M237 Microfilm Roll: M237_439 List Number: 931

bilete8435.jpg

Hei Gaute og tusen takk Jeg tror jammen du har funnet den , men navnet Jas og reiseruten skjønner jeg ikke noe av , men Anne , Halfdan og Berg samt alder og Gunder som Sersjant det stemmer det , er det en del 2 på denne listen også ?Vennlig hilsen Bjørn Løkken

hei GauteDen er helt grei , du har funnet det viktigste for meg og tusen takk for det ,men med det samme jeg har deg her , er det noen andre dokumenter i forbindelse med Gunder sin emigrasjon som kunne vært spennende og hatt og som er tilgjengelig i data baser ?Vennlig hilsen Bjørn

Hei Gaute , joda det stemmer det , de var hjemme på besøk i 1914 og denne listen hadde jeg ikke heller , er det side 2 her ? Og siden vi nå er inne på skipsfart er det mulig og trylle frem bilde av båten ' tingvalla ' ?Vennelig hilsen Bjørn

Gjest Gaute Klepp

Mer om Thingvalla:Ship Information Ship Name: Thingvalla Years in service: 1874- Funnels: 1 Masts: 3 Aliases: Aslaug Shipping Line: Thingvalla Ship Description: Builder: Burmeister and Wain, Copenhagen, Denmark. Tonnage: 2,524. Dimensions: 301' x 37'. Single-screw, 10 knots. Compound engines. Three masts, one funnel. Iron hull. History: Passengers: 50 first, 50 second, 900 third. Service: Copenhagen-New York. The Scandinavian-American Line acquired vessel in 1898. Made her final voyage to New York in 1900. Sold in November 1900. Renamed: Aslaug (Danish).

Hei Gaute , tøff båt , bøyer meg i støvet her snart jeg , nei har ikke noen folketellinger på dem . 3 av sønnene deres var med i 1 Verdenskrig , du skulle vel ikke ha tilgang på militære registreingskort også , i tilfelle gi meg beskjed så skal du få navn og fødselsdatoer og fødested på de 3 guttene Vennlig hilsen Bjørn

Gjest Gaute Klepp

Dersom vi har rett familie, skal jeg sende over bilde av folketellingen.1900 United States Federal Census about Gunar Berg Name: Gunar Berg [Gustav Berg] Home in 1900: Eau Pleine, Portage, Wisconsin Age: 44 Birth Date: Oct 1855 Birthplace: Norway Race: White Gender: Male Immigration Year: 1881 Relationship to Head of House: Head Father's Birthplace: Norway Mother's Birthplace: Norway Spouse's name: Hanna Marriage Year: 1880 Marital Status: Married Years Married: 20 Residence : Eau Pleine Township, Portage, Wisconsin Occupation: View on Image Neighbors: View others on page Household Members: Name Age Gunar Berg 44 Hanna Berg 44 Bjorne Berg 17 Sigri Berg 15 Gunder O Berg 12 Gundi B Berg 10 Aagot K Berg 7 Otto E Berg 5 Harald H Berg 3 Ephraim Berg 3/12 View Original RecordView original image View blank

Gjest Gaute Klepp

Er dette vår Harald H. Berg? U.S. National Homes for Disabled Volunteer Soldiers, 1866-1938 about Harold H Berg Name: Harold H Berg Birth Year: abt 1898 Keyed Birth Location: Wisconsin Birth State: Wisconsin Admitted Year: 1930 Age at Admission: 32 State: Wisconsin County: Milwaukee [Washington] City: Milwaukee [Wood] Branch: Northwestern Branch

bilete8444. berg.jpg

Hei Gaute , tusen takkBarney Berg er den ene sønnen til Gunder så den er rett. Gunnar Olaf Berg er jeg litt i tvil om , skal sjekke den nøyere og den siste du fant på Harold Berg er også riktig , men der fikk jeg ikke opp noe bilde , så hvis du kan prøve og legge det ut en gang til. Ephraim Berg var også i WW1 og Otto Berg ogsåVennlig hilsen BJørn

Hei igjen GauteHar studert registreringskortet på Gunar Oaf Berg , jeg kommer frem til at det er sønnen til Gunder som var med i WW 1 , hans døpenavn var Olaf Berg og det stemmer med fødselsdata på ham , har du mulighet for og legge ut det på Harold Berg på nytt , da det ikke ble noe bilde på det første du la ut. To sønner til av Gunder var også med i WW1 nemlig Ephraim og Otto Berg , finner du noe på dem også så hadde det vært flott. På forhånd takk hilsen Bjørn

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.