Gå til innhold
Arkivverket

[#75886] HO: Samuel Hansen Gjøen 1733-1789: etterslekt


Gjest Kjellaug R. Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug R. Petit

149) Takk for det Kjell-Arne, det var da merkelig at jeg ikke finner noen som passer i 1801. Har prøvd alle variasjoner av Reinert/Reiner, osv. ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Fanaboken IV s. 89Åsen eller Tveitarås under Storetveit:Reidar Jonsson bodde på plassen til ca. 1817. g.m. Helena Paulsdtr.. Flyttet bort. Barn. Paulina, Regina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Meland II, s. 247, Sundet.Pakter 1800-1801.Reiel Jonsson f..ca. 1767 g. 1800 Helena Pålsdtr. f. ca. 1775. (Begge sagt å være fra Sundet ved vielsen.)Barn: Else Johanne f. 1800.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Fint Kjell-Arne, men ingen av dem er i databasen over døpte i Hammer. De må da komme fra et annet sted, men det går jo egentlig ikke inn i slektsboken - men jeg ER nysgjerrig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Sundet er området rundt Litlebergen. Grenser i nord mot Moldekleiv og i sør mot Fosse.Ja jeg skjønner du er nyskjerrig :) og fryktelig flink. Har store problemer å oppdatere meg med alt du finner. Grunnet nytt arbeid, holder jeg meg litt i bakgrunnen. Får bidra der jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Takk for det, Kjall-Arne -:) Det er jo hobbyen min nå som jeg er blitt pensjonist og slipper å rette oppgaver, etc. ...Det er fint at du stepper inn når du kan, det er jo greitt å vite hva det står i de diverse bygdebøker og jeg har bare de fra Samnanger og 3 av 4 fra Bømlo.Men det blir nok en nøtt dette! Dersom da ikke Lars finner ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Unnskyld! Jeg mente jo Kjell-Arne!!Da leser jeg dette om Hamre prestegjeld:'Kirkesokn: Hamre (-1975), Alversund (-1884), Hosanger (-1749, 1966-1975), Meland (-1884), Mo (-1749), Seim (-1749) og Åsane sokn (-1956).Hamre prestegjeld lå under Rektoratet ved Bergen Katedralskule 1638-1663 og 1704-1749. Åsane ble eget annekssokn 1871 etter å ha vært kapellsokn tidligere,Avgang: Soknene Hosanger, Mo og Seim skilt ut som Hosanger prestegjeld 1749. Åsane sokn ble skilt ut som eget prestegjeld 1956. Den delen av Hamre prestegjeld som lå i Lindås kommune ble i 1966 overført til Vike sokn i Osterfjorden prestegjeld. Hamre prestegjeld ble overført til Osterøy prestegjeld i 1975.'Hvor foreslår dere da å lete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Det ser ikke ut for at verken Oline eller Helene kommer fra Hamre, ingen av dem er konfirmert der og i ft 1801, er det ingen Oline/Olene(a) Paulsdtr (i forskjellige variasjoner) heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Kristofine Emilie Sjursdtr. vies 1875 med Jakob Severin Jakobsson Møller f. 1850.Han sønn av Hans Jakob Møller og Inger Birgitte Hansdtr. Dåp 1850 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Oline/Olene kan være en av de to ugifte jentene vi finner i Bergen i 1801:[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=12&filnamn=f1801&gardpostnr=39455&personpostnr=576031#nedre>LenkeLenkeDet er og en i Jølster, men det blir vel langt borte! Men begge de over kan passe som søster til Helene!En av dem over kan være denne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Fint Kjell-Arne.Nå har jeg fremdeles disse folka på hjernen og lurer på om de kom fra S&F, der finner jeg en Helen Paulsdtr f i 1771 i Askvoll. En Rejel Joensen Saarem f 1767 i Gloppen og mor til denne Rejel heter Else!3. kolonne nederst: Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Gloppen, Ministerialbok nr. A 4 (1758-1784), Fødte og døpte 1767, side 56. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11426&idx_id=11426&uid=ny&idx_side=-56>Lenke Permanent bildelenke: LenkeHelene Poulsdtr oppe til venstre på garden Aasmul. Finner verken henne eller faren igjen i 1801 i Askvoll: Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Askvoll, Ministerialbok nr. A 8 (1749-1775), Kronologisk liste 1771, side 96-97. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

(168)Jeg finner følgende barn av Kristofine og Johan Møller.Ingjerda f. 1876 [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=108&filnamn=dp12011816&gardpostnr=51543#nedre>Lenke d. 1879 LenkeSigrid f. 1878 Lenke Er henne som er det umyndige barn i dødsmeldingen.Gerda f. 1880 Lenke d. 1881 Lenke Datteren Sigrid g. 1908 Lenke med Nikolai Martens Meyer f. 1877. Han er f. 1878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Reier/Rejel er ikke på Sårheim i 1801, muligens hans bror som har garden: LenkeDessverre ikke noe utflyttingsregister! Men jeg har en magefølelse her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

170) Dette var vel 'kjente navn' i Bergen!Finner ikke dødsfallet til Mechaldine Martelle Sjursdtr Kristoffersen f 1852, men hun må være død før 1865 for hun er ikke med moren i ft da.Jeg har prøvd forskjellige varianter, Mechaldine var jo et rart navn: Michaeline f.eks (alle navn som begynner med Me eller Mi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.