Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Ellen Elisabeth Bye

[#76115] Jeg leter etter anene til Oluf Bye og hans kone Elen Bye.f Andersen

Recommended Posts

heiKan noen hjelpe meg litt videre her ? Jeg leter etter foreldre og besteforeldre til Oluf By(e) han er født i 1833 i Levanger og hans kone Elen By(e)f. Andersen .hun er født i 1826 i Aafjorden I 1865 bor de i trondheim, bydel Ihlsvigen Grund, gatenavn Ihlsvigen. De har barna : Albertine,Carl Albert,Edvard Odin og Ludvik Andreas Jeg har fått opplysninger så langt ,men kommer ikke videre .på forhånd, takk :-))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tusen takk ! Dette var kjempefint !! :) Har du tid til å hjelpe meg å tyde skriften også?mvh ellen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Carsten Schanche

Jeg kan ta noe av det. (2): Arbeidsmand Oluf Christian Bye, f. i Levanger Tr.hjems skogn, 20 1/2 år, far er arbeidsmand Carsten Bye og pige Elen Andersdatter Strand, f. i Aafjorden, 28 år, far er gaardsmand Anders Andersen Wastrand.(3): Oluf Christian f.1-1 og døpt 9-2-1834, foreldre er Carsten Olsen Nordre Byeval og Ane Pedersdtr.(4): Elen f.12-5 og døpt 2-7 1826, foreldre er Anders Andersen Wastrand og Hanna Ellingsdtr.(5): Anders Andersen Schiørøen 30 aar og Hanna Dorthea Susanna Ellingsdtr. Vastrand, gaardsmandsdtr. fra Vastrand 18 1/2 aar.Når jeg leser (6) nærmere så ser jeg at Hanna døde 7 uger og 6 dgr. gammel, så her er den nye Hanna f. 4-2-1804 med foreldre Elling Andersen Vastrand og Gurri Svendsdtr. Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du ha,Carsten S !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.