Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Petter Stene

[#76195] Hanna Larsdatter f 1871 i Melhus datter av Marit Arntsdatter Kråkmo f 1846

Recommended Posts

Gjest Petter Stene

Jeg driver og jobber litt med Marit Arntsdatter Kråkmo f 1846, og hennes barn.Hun fikk et tvillingpar i 1871 med Lars Knutsen Presthus fra Strinda. Hanna og Marit. Kilde: nr 46 og 47 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2412&idx_id=2412&uid=ny&idx_side=-139>LenkeMarit finner jeg konfirmert 1886 i Buvika. Kilde: nr 14 LenkeOg hun gifter seg 1896 fortsatt i Buvika: Kilde: nr 2. LenkeHanna Larsdatter derimot finner jeg ikke hverken i Melhus eller Buvika.I Melhus bygdebok Bind 1, side 259 står det henvisning til Marit f 1847's tvillinger utenfor ekteskap med Lars Knutsen Presthus fra Strinda. Tvillingenes navn er Marit og Hanna. Hanna står anført død på Duvsten 1897.Dødsinnførselen i Melhus, Ministerialbok nr. 691A17 (1887-1908), Døde og begravede 1897, side 316. Kilde: nr 28 LenkeDer står det Hanna Nilsdatter Duesten, født 26.7.1871 i Strindens Prestegjeld.Tvillingene var født 21.7.1871. To ting er altså feil. Nilsdatter og fødselsdatoen. Så for å bekrefte eller avkrefte at det er rett person, så lette jeg i kirkebøkene for Strinda, og fant Hanna til slutt.Dåpsinnførsel i Lade i Strinda, Ministerialbok nr. 606A08 (1866-1877), Fødte og døpte 1871, side 79. Kilde: nr 63

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Petter Stene

Du verden. Denne tror jeg at jeg hadde kommet til å lete lenge etter. :) Ville tatt en stund å jobbe seg nedover til Vestfold, men der ser du altså.Tusen hjertlig takk!Mvh Petter Stene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Petter Stene

Jeg har fått opplysninger på mail om Hanna og Emil Andersen i FT 1900 for Horten. LenkeHer står riktignok feil opplysninger om hennes fødested, men resten stemmer. Skal lete opp sønnen Valdemar født 1891 i Kristiania og forhåpentligvis få bekreftet at det er riktig Hanna.Petter Stene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Petter Stene

Her er dere på hugget folkens. :) Det er bra!Jeg fant også konfirmasjonen i 1906, og der står det Norderhov som fødested, og det forvirret meg litt. Men her har altså Anne funnet dåpen i Hønefoss. Her er det en familie som flytter litt på seg. Ligger vel mye i yrket til Emil som malersvend... :)Tusen takk, Anne! Denne hadde jeg måttet lete litt etter...Mvh Petter Stene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Petter Stene

Litt pussigheter likevel i anmerkningene i dåpen til Georg Valdemar som Anne lenket til over. Jeg ser på klokkerbok innførselen nummer 3: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7755&idx_id=7755&uid=ny&idx_side=-44>Lenke'Han født i Kristiansand og hun i Melhus på Trondhjem. Ægteviet i Kristiansand 17/9-90'.Finner ingenting i KB for Kristiansand. Jeg har vielsen i Botne kirke i KB for Hillestad/Botne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

×

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.