Gå til innhold
Arkivverket

[#76313] Elen karoline Andersdatter, Trøgstad


Gjest Odd Kjetil Berg
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Kjetil Berg

Elen Karoline f. 6/1-1849 i Trøgstad, døpt 4/2-1849 i Trøgstad. Foreldre Anders Olsen og Birthe Pedersdatter, bor Anonrud under Dillevig. Elen ble komfirmert i Trøgstad 1863 som nr. 12 av pikene Hun er trolig på Dillevig som tjenestepike ved folketellingen i 1865: Lenke Hvor blir hun av? Gift? Kan ikke finne mere om henne Har engang blit fortalt at hun muligens dro til USA, men kan ikke finne noe om det.Odd Kjetil Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Jeg fant henne ikke utflyttet fra Trøgstad 1865-1875, men derimot ei Maren Sophie Andersdatter Anonrud f 1846 som flyttet til Modum 1871, er hun en av 'dine'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Kjetil Berg

Ja, hun er min oldemor, og henne vet jeg trolig alt som er å vite om. Totalt var det 7 søsken i denne søskenflokken, har nå fått oversikt over de fleste. Mangler kun den yngste, Karen Nikoline, f. 1/7-1851, døpt 4/2-1851 Trøgstad, foreldrene bor fortsatt på Anonrud. Moren Birthe dør 1862, Anders blir gift på nytt 1863 og får 3 barn med kone nr. 2. I 1867 reiser han til USA, men alle barn fra første ekteskap blir igjen i Norge. Min oldemor reiser til USA i 1887, det er den eneste av søskene vi vet reiste over.Odd Kjetil Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Odd Kjetil Berg

Trøgstad Mini 1878-98, side 306 nr. 49, 1878Elen Karoline Andersdatter Anonrud ???? f. 6/1-1849 utflyttet til Kristiania /6-1875Fra Dødsfallsprotokoll Trøgstad, 1905 6/6 Olai Andersen Anonrud, 71 år gammel, døde på Rud Østre i Trøgstad Arvinger: Formodentlig myndige søsken, hvorav en broder i eller ved Arendal, og 2 søstre utvandret til Amerika.tror det er slik det må tolkes.Søstrene må være min oldemor Maren Sophie og Elen Karoline da de er de eneste søstrene som evnt. fortsatt lever.Odd Kjetil Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.