Gå til innhold
Arkivverket

[#76365] Hvor er dette?


Gjest Tor Trondsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Reidar Oddløkken

Et nytt utsnitt og da er vel bildet i 8 tatt i overkant av husene til høyre for flaggstanga? Men flagget var da veldig dominerende!

bilete8665.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Trondsen

Til Åse (nr3) Bildet er tatt en gang mellom 1920-1930, kanskje noe før.Tusen takk til alle som bidrar her. Jeg har noen andre bilder i samme 'serie' så kankje det kan hjelpe til å finne rett sted?Tor

bilete8668.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Hvis jeg ikke husker helt feil så gikk jeg vel inn i en gate til høyre rett før Kirklandet kirke når jeg kom fra byen nedenfra her, for å komme til der jeg bodde(hvis det var den veien jeg gikk da og det begynner å bli lenge siden tidlig på 1980-tallet, men jeg var en liten tur i Kristiansund i 2006). Vi som gikk på musikklinja hadde noen konserter i både Nordlandet kirke og kirken på Innlandet(til venstre og et stykke oppe på bildet her). Kirklandet kirke er fin, men med meget spesiell arkitektur. Vanndammene som en ikke ser på bildet men som vel er litt lengre oppe enn kirken på Innlandet glemmer jeg aldri. Der var jeg ofte. Blir i mimremodus jeg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Prøver å legge inn noen bilder fra innseilingen til Kristiansund. Vi kom med ferga fra Bremsnes,og kirken ble da på høyre side.

bilete8672.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Bø

Detta va morro!! Sjøl fekk eg NG i geografi og historie i skulen, men akkurat denne greide eg sidan eg ha vore med fiskabåt fleire gonger her. Hadde vore kjekt om dette hadde vorte eit avvekslingstema der folk legg ut gamle og nyare bilete rundt om i landet som me kunne bryna oss på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Så koselig innleggg fra Jostein midt oppi bilderekka mi!!Jeg støtter forslaget om å legge ut bilder! Geografi henger jo godt sammen med det meste vi sysler med her i formet!Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Fine bilder, men det hadde kanskje vært et ønske at de hadde blitt utlagt i et litt mindre format, da hadde det vært litt lettere at de hadde holdt seg i ro ved beskuelse. Vet ikke hva synspunkter andre har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Må bare legge til at jeg ikke traff på helt sjøl med behandlingen i 19 og 26, skulle tatt et trinn lavere ved format-reduksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det er utrolig vakker natur i Kristiansund og på Nordmøre. Her er bilder fra et nettsted jeg besøker ofte, utsiktspunktet her er toppen av Freikollen, ca 650 meter over havet, her ser man tydelig byens beliggenhet uti havgapet:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Bilder nr. 32 er også speilvendt! Alle har gifteringene på venstre hånd.Da er det mulig at de andre bildene også er speilvendt. Legger inn bildet på nytt speilvendt. Mvh. Johan Arthur Hansen

bilete8681.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Trondsen

Alle bildene er speilvendte ja. Siden negativene var i den tilstanden de var så var det ikke lett å se frem og bak på dem.Vet noen om noen egnede steder å deponere slike kulturskatter slik at de blir tatt vare på for etteritden?Jeg har deponert farfars negativer fra 'norges bebyggelse' på Statsarkivet, men dette er jo bilder av mer privat karakter...Tusen takk til alle som har bidratt i debatten så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.