Gå til innhold
Arkivverket

[#76545] Felt Melding


Gjest Anne-Grethe Syvertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Grethe Syvertsen

Lest i Kyrre under fødte og døpte: Melding: Feltet skal berre brukast for opplysningar i rubrikken Ved uægte Børn, af hvem Opgaven er skeet, enten Barnemoderen eller hvilket bekjendt og troværdigt Medlem af Menigheden i skjemaet frå 1820. Namnet på den som melde om dette kan i tillegg trekkjast ut og registrerast som eigen person og rolle (dåpsmeldar).Jeg tydet dette slik at jeg skulle skrive alt det som står under anmerkninger for uekte barn i feltet for melding. Men der var det ikke mye plass, så jeg må ha misforstått. Det skal antageligvis skrives i vanlig feltet for merknader?Er det bare navnet på melderen som skal skrives inn i melding*?Har forstått at jeg kan registrere dåpsmelderen i felt for faddere og andre bipersoner. Den er grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette S. Clausen

Du skal bare bruke Melding-feltet for skjemaer fra 1820, rubrikken som heter 'Ved uægte Børn...' Der vil det som oftest kun stå et navn, sånn som i disse to tilfellene her LenkeAndre merknader om uekte barn skal skrives under Merknader.Merk også at føring i Melding-feltet er valgfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.