Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kathe Tove Røed

[#76749] Tilhører intet kirkesamfund/har ingen dåp

Recommended Posts

Gjest Kathe Tove Røed

I 1900-tell står familien Ask oppført i Gravergaten. Vet noen hvilken kirke Gravergt. kan tilhøre - de bør vel være registrert et sted selv om de ikke hadde dåp. På forhånd takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Karin Moen

Lenke til gateregister Oslo Gravergaten tilhørte Oslo Krets (nr.16) Forsøk med Oslo Hospital/Gamlebyen menighet Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gaute Klepp

Guttorm Karlsen Ask og Emma Konstance Paulsen giftet seg 17 sep 1892 i Den norske kirke, Oslo iflg FS.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gaute Klepp

Alle barna er født i Oslo:a) Abraham f. 15 nov. 1893.b) Josef f. 15 nov. 1893.c) Judith Salome f. 7 aug 1895d) Ruth f. 9 sep 1899Opplysningene er hentet fra FS. Når det gjelder Ruth passer ikke årstallet med folketellingen. Det passer og dårlig med Efrat, som etter FT er født 17 jul 1899.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gaute Klepp

Her er fra kirkeboken. Vi ser her at Ruth er født i 1897. Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kathe Tove Røed

Tusen takk begge to, nå vet jeg,etter all sansynlighet hvor jeg skal lete etter de neste tre barna: Machirs Kisea,Essie Ziphora og David Carl.Ellers kan jeg fortelle at Efrats fulle navn var Efrat Hasleponi Syntyche. Med vennlig hilsen Kathe T. Røed

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kathe Tove Røed

Takk igjen! Emma ble også utmeldt av statskirken fra Vestre Aker 1.2.1888. I merknade står det at hun ville være 'en fri Kristi etterfølger'. Det var mange fra Ladegårdsøen (Bygdø) som meldte seg ut av statskirken i årene rundt 1890.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.