Gå til innhold
Arkivverket

[#76790] Hjelp til å tyde dato til Ane Larsdatter


Gjest Gaute Zøllner
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Lise Hansen

Jeg tror det kanskje er en geistlig betegnelse på datoen her. Etter listen å dømme, foregår denne dåpen i juli, for neste innførsel starter med 9. juli. Kan ikke se at det er november. Ikke mye til hjelp kanskje.. Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner
Lenke Hvis denne lenke virker så er det barn til Lars Simonsen og Kari Olsdtr. Men mor til Ane står det vel ikke Olsdtr! Jeg har nok funnet feil Ane.Gaute
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Hvor mange Lars Simonsen var det på Nora i 1799? Du kan ikke utelukke at navnet til Kari har blitt skrevet feil. I følge FT1801 hadde de flere barn. Kanskje du burde sjekke dåpen til disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Det er Ole Larsen fra Øver Dale, Grytten jeg prøver å finne, som er far til Lars Olsen, Stensvoll, brukerf 75793. Fra FT1801 har jeg kun Lars og Kari gift 13.7.1795 og Britt f 14.8.1795. Ole f1797 finner jeg ikke. Men om det er de rette foreldre til 'min' Ole Larsen er jeg ikke sikker på enda.Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.